Nectar, zuigen ze uit een bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nectar en stuifmeel is het dieet dat ze volgen:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijen eten vooral nectar. Dat is een zoete vloeistof die ze uit bloemen halen. Met hun lange tong zuigen ze de zoete vloeistof op. Die vloeistof halen ze uit de bloemkroon, wat in de bloem zit. Die zoete vloeistof, nectar, slaan ze op in een speciale maag.
Deze speciale maag noemen we de honingmaag. Maar aan alleen nectar hebben ze niet genoeg. Ook verzamelen ze af en toe ook pollen of stuifmeel. Als ze genoeg hebben gegeten vliegen de bijen terug naar hun bijenkorf. Ze geven elkaar via de mond het vloeistof door. In hun honing magen word de nectar heel langzaam
omgezet in…honing!!
fremar