Honger en spierpijn

Ik trek vaak mijn buik samen als ik een paniekaanval heb, en heb zoals nu dan enorme honger en voel me licht. Ik eet normaal. Ik weeg goed dus ik snap er niets van.
Help me

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Dat is geen vreemde reactie van je lichaam, hoor! Tijdens zo'n aanval -die met veel stress en spierspanning gepaard gaat- verbrand je enorm veel energie. Vandaar ook die spierpijn. En wat bedoel je met "dan voel ik me licht"? Licht in je hoofd? Dat is één van de verschijnselen die bij een paniekaanval hoort. En zo zijn er nog meer dan 200 klachten die kunnen optreden bij angst (en hyperventilatie), waarvan er hier een aantal zijn genoemd:
http://www.hyperventilatie.org/site/lijst-van-klachtensymptomen/21

Overigens schrijf je dat je gewicht goed is. Door angst en hyperventilatie kun je ook kilo's afvallen!

Probeer tijdens zo'n aanval eens NIET je buik in te trekken en je spieren te spannen, maar juist alle lichaamsdelen te óntspannen, dan gaat de aanval het snelst voorbij.