Waarom hebben supermarkten aanbiedingen???Zijn dat produkten die ze kwijt moeten????

Zijn de produkten bijna over de datum,blijft het te lang liggen of zijn het impopulaire dingen???
Je zou denken dat ze winst willen maken,maar alle winkels hebben speciale aanbiedingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Haha ik ben toevallig net bij de 1000 wezen euro-shoppen!

Ik heb 20 boodschappen kunnen halen, en betaalde 20,-..
Dus het is zeker goedkoop!

Vaak zie ik in het boekje staan:

NU: Sensation chips, van 1.37, voor 1,-!
En dan denk ik,.. pfft die 37 cent verschil, maar, als je meerdere producten koopt, dan kan dat dus echt veel schelen!!

Reken het zelf maar eens uit, ohja, die euroknallers zijn nog tot de 28e!
Sla je slag!
(met een rekenmachientje ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw antwoord vond ik het leukst en heb er ook echt iets aan,ben vandaag ook bij de C1000 geweest voor de euroknallers en ben goed geslaagd.
Zeker in deze tijd waarin ik heel erg op de kleintjes moet letten ben ik heel erg blij met jouw gouden tip!!

Andere antwoorden (9)

Aanbiedingen zijn er hoofdzakelijk om mensen naar een winkel te lokken, met de hoop ook andere dingen te verkopen. Vaak heeft ook een leverancier een Palletkorting aanbieding naar de winkel waardoor. Ze dit goedkope lokkertje hebben. Maar idd ook spullen die te lang liggen kunnen het lokkertje worden door onder de prijs aan te bieden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps... ik zie nu dat ik mijn ergens een zin verkeerd in 2en gahakt heb.
12 jaar geleden
Om klanten te lokken, als je ergens 50% korting op kan krijgen dan ben je eerder geneigd het product te kopen. En soms zijn het inderdaad de producten die bijna over datum zijn of die slechter verkochten dan verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanbiedingen zijn niet impopulair en hebben niet te lang gelegen. Het gewoon gangbare en verse produkten, maar ze zijn er voor om de klanten te lokken. Meestal koopt de klant er andere produkten bij.
jc54
12 jaar geleden
In de supermarkt waar ik werk is het om mensen te lokken alleen zijn het wel gewoon goede producten die nieuw zijn. En ze doen ze ook in de aanbieding als iets nieuw is om de klanten het te laten proeven zodat ze het later misschien nog een keer kopen tegen de normale prijs. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn (bijna) altijd A merken die in de aanbieding zijn. Zou je anders het goedkopere huismerk kopen koop je het je nu het 'aanbieding' A merk, wat, als je goed oplet, zelfs in de aanbieding nog duurder is.

Op A merken wordt sowieso meer winst gemaakt en ook de leverancier zal 'mee betalen' aan de aanbieding, de afzet wordt immers groter dan kan er ook voor de inkoop wat van de prijs af. En ze hopen dat mensen denken...mmm toch wel lekkerder die échte chocomel en de volgende keer weer het A merk kopen.

Verder is het, zoals al geantwoord, klanten lokken met een fikse aanbieding en hopen dat ze dan gelijk alle boodschappen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat hier meestal om A merken.en de productie daarvan gaat gewoon door,een kwestie van vraag en aanbod.maar of men goedkoper uit is dat betwijfel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb iedere keer de neiging met de boodschappen de bonnetjes te bewaren maar iedere keer gooi ik hem toch per ongeluk weer weg. Ik heb me wel eens wijs laten maken dat aanbiedingen bedrog zijn.

Als een wasverzachter 1L van eigen merk nu in de winkel € 1,75 is, dan is die volgende week € 1,50, over 2 weken € 1,25 en over 3 weken weer de normale prijs € 2,00 (normale prijs + een verhoging van 15% om het verlies van de afgelopen 3 weken weer in te halen).

Elke week hebben ze aanbiedingen en worden ineens die producten (die normaal niet of amper verkocht worden) ineens uitverkocht....dan zou de supermarkt eerder verlies dan winst maken omdat zeker in deze tijd de mensen goedkoper boodschappen doen....alleen de aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk er..

Het is alleen om te lokken. Wij verkopen wel is ooit aanbiedingen terwijl wij er verlies op maken. Maar niemand komt alleen voor bijvoorbeeld een pak koffie. Ze nemen van alles meer mee en zo proberen ze bijvoorbeeld mensen weg van de ah of jumbo te krijgen.

Bron: ervaring inkoop

Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je altijd wel wat meer mee neemt dan alleen de aanbieding waar je opaf komt.