Hooikoorts reactie van senseo koffie is dat mogelijk?

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik ben 6 weken senseo loos geweest ivm vakantie. Kom terug drink weer senseo en heb weer hooikoorts achtige verschijnselen. (Verstopte neus en jeuk en huiduitslag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het lijkt er meer op dat iets in je huis deze reactie veroorzaakt.
dat kan zijn, huisstof, schimmelsporen, bepaalde planten, vloerbedekking, spaanplaat, zachtboard, bekleding van stoelen en banken, huisdieren, planten in je tuin, huisdieren buiten, vooral vogels als duiven en parkieten.
En niet te vergeten stress.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij mij gaf koffie drinken zelfs een verlichting van hooikoorts problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie geeft idd verlichting bij mijn astma aanvallen. Het gaat mij dus echt om de koffiepads. Ik heb al jaren last van verstopte neus. In de vakantie (in de tent) ging het veel beter. Ben 2 dagen terug en zit weer helemaal vol.
Zit nu niet in mijn huis maar op een camping met senseo apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als je ook nog astma hebt, is het vaak moeilijk te achterhalen wat de oorzaak kan zijn
Astma, hooikoorts en eczeem, gaan heel vaak samen.
Misschien was de plek waar je op vakantie was, beter voor je.
probeer een pepermuntthee te drinken.
En kijk eens kritisch naar je voeding en wat je drinkt.
Ergens moet er een verschil zijn.

Andere antwoorden (2)

Nee,

Maar wellicht wel iets anders. Een bloem binnen?

Of een alergie met (ongeveer) de zelfde sympthomen als hooikoorts

Veel plezier met dit weetje!
Mvg,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hooikooorts zul je niet krijgen van koffie. Hooikoorts is een allergische reactie op pollen.
Het zou kunnen dat je allergisch bent voor iets wat ee in de senseokoffie zit. Dan kun je wel verschijnselen krijgen die lijken op hooikoorts.
In principe moet de diagnose worden vastgesteld door een huisarts. bij de drogist zijn tabletjes met loratadine te koop. Dit helpt tegen allergische reactie en heeft ook als indicatie hooikoorts. Beter is het om senseokoffie te vermijden als dat de oorzaak is.