Bestaat de regel nog dat als je een stuk shag hebt in een pakje wat langer is dan je vloeitje dat je het dan op mag sturen ?

Vroeger bestond die regel.
Heb het meerdere malen meegemaakt maar vraag me af of dat nog steeds zo is en dat je dan 2 pakjes shag toegestuurd krijgt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ja die goeie oude tijd .
Jaren terug was dit nog zo .
Daarna kreeg je bij sommige fabrikanten nog een excuusbrief .
Maar nu is het helemaal afgeschaft wegens kosten besparing .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De winst moet bij hun toch ergens vandaan komen !

Andere antwoorden (2)

Het is een urban legend. Dit is wat Imperial Tobacco schrijft in een brief als reactie van zo'n toegezonden stukje shag:
"Zoals u misschien weet, is het kerven van de tabaksbladeren een belangrijk onderdeel van het fabricageproces. Door middel van een stelsel van transportbanden en strekpennen worden de schots en scheef liggende tabaksbladeren recht gelegd. Vervolgens worden ze in de kerfbank gevoerd, samengeperst en dwars op de lengterichting gekerfd.
Omdat de tabaksbladeren soms schuin onder het mes komen te liggen, kan het voorkomen dat de hoofdnerf min of meer in de lengterichting wordt doorgesneden. Het gevolg is een steeltje dat u in een pakje kunt aantreffen. Dergelijke steeltjes zijn bij het kerven van een natuurproduct als tabak helaas onvermijdelijk. Zo kunnen ze in het ene pakje vaker voorkomen dan in het andere pakje.

Helaas moeten wij u mededelen dat de door u gesuggereerde regeling - een gratis pakje voor een steeltje dat langer is dan een vloeitje - op een hardnekkig misverstand berust."

Zie ook bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze vroeger wel eens een pakje toestuurden naar "ontevreden" klanten betekent niet dat dat beleid was. Mijn pa heeft ook wel eens een brief gestuurd dat hij de yoghurt te slap vond, kregen we ook een heel pakket met zuivel producten. Fabrikanten houden graag hun klanten tevreden, dan blijven ze kopen. Als mensen te vaak dat soort dingen gaan doen stoppen ze er van zelf mee of sluiten ze bepaalde mensen/adressen uit, fabrikanten zijn natuurlijk ook niet gek.
Hahah, ja dan zou ik voortaan gratis kunnen roken want dat komt (tegenwoordig) zo vaak voor dat het een lucratieve "handel" zou kunnen zijn.
Volgens mij was het vroeger zo dat je één pakje zou krijgen.
Natuurlijk noemen ze het een "hardnekkig misverstand" maar feit is dat het vroeger beter en netter werd gesneden dan het nu het geval is.
Zeker bij de goedkopere huismerken zitten er hele boomstammen in, zoals we dat vroeger noemden.