Nee hoor, dat is niet direct te zeggen.
Wil je het graag zeker weten, dan kun je het best even een afsrpaak maken bij de huisarts om bloed te laten prikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je op dat moment voelt is de zogeheten 'sugar rush'. Je krijgt veel energie ineens, en word er wat druk van, je hart kan sneller gaan en trillen gebeurt soms ook.

Toegevoegd na 44 seconden:
Waarschijnlijk geen suikerziekte hoor, maar doe het niet te vaak. Veel suiker is niet zo goed voor je.
Ritsuka
12 jaar geleden
Nee, dat wil niet zeggen dat je diabetes hebt, dat trillen komt omdat je suikerspiegel snel stijgt, dat hoeft niets te betekenen , je kunt je een keer laten testen bij de huisarts of de apotheek, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat trillen wordt veroorzaakt door een lage bloedsuiker. Suiker wordt heel snel in de bloedbaan opgenomen, vooral in de vorm van frisdrank en vruchtensap. Door de plotselinge stijging van de bloedsuikerspiegel moet er ineens veel insuline geproduceerd worden om die suikers te verwerken. Die insulineproductie schiet door, waardoor de bloedsuiker even wat lager wordt dan voor je suikerconsumptie.

Op zich is het een gezonde reactie van het lichaam dat eigenlijk niet berekend is op het verwerken van meer dan minimale hoeveelheden suiker. Als je iets zoets neemt doe het dan in combinatie met andere voedselingrediënten zoals eiwitten, vezels in bijvoorbeeld volkorenbrood en desnoods een kleine hoeveelheid vet. Maar het is altijd beter voor je gezondheid om heel matig met suiker te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien is je suikerspiegel van slag om dat je te veel suikers of producten eet dan schiet je suikerspiegel om hoog dan je heel veel energie krijgt maar het daalt even hart weer naar beneden en hoe meer producten je eet met hoge glycemische index hoe meer insuline je aan komt en te veel insuline word ook op geslagen als buikvet mischien moet je meer producten eten die je suikerspiegel beter in balans houd waar door je geen hoge of te lage suikerspiegel krijgt en kokosolie helpt daar ook goed bij als je bijvolbeeld aardappels eet die heb redelijke hoge glycemische index en dat je het bak met kokosolie want kokosolie maak van snelle suikers trage suikers en komt ook minder snel je bloedbaan binnen.