word je van pasta dik ? wel met een magere groente saus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeggen dat witte pasta ongezonder is dan volkoren pasta, en rode saus 'slanker' dan witte (romige) saus.

Het beste antwoord

Je wordt van pasta op zichzelf niet dik.
Het is vaak door de sausjes en de kaas die er bij genuttigd wordt dat het calorierijk wordt.
Pasta zelf zijn hoofdzakelijk koolhydraten, die moet je niet teveel eten (vooral als je niet sport of lichamelijk zwaar werk verricht) maar als je het met mate eet en je voor de rest een afwisselend eetpatroon op na houdt dan wordt je niet persé dik van het eten van pasta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt van de portie af. Op zich bevat pasta veel energie (calorieën) , maar dat heb je ook nodig om te leven. Dus van een gewone portie pasta wordt je niet dik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf wat je nog meer eet. Blijf als man onder de 2500 en als vrouw onder de 2000 Kcal en het gaat goed.
Maar er zitten wel veel Kcal in pasta. Dus het is "makkelijk" om af te vallen door er een schepje minder van te nemen. Of in feite door koolhydraten "af te schaffen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vaak en veel pasta eet dan loop je wel een zeker risico om aan te komen. De meeste pasta wordt gemaakt van witte bloem en bestaat dus feitelijk uit snelle koolhydraten die je lichaam als brandstof kan gebruiken maar ook makkelijk in lichaamsvet worden omgezet. Beter voor je gezondheid zijn de volkorenvarianten pasta. Als je echter in totaal niet meer calorieën inneemt dan je verbrandt is er niets aan de hand.