van welk eten krijg je nog meer honger van?? En hoe kan je eten vermijden zodat je niet meer eet dan nodig is??

het lijkt soms wel alsof ik geobsedeerd ben door eten.
ik denk dan de hele dag alleen maar aan eten, eten en eten.
ik wordt er gek van!!! ik eet meer dan nodig is voor m'n lichaam (ondanks heb ik wel een goed gewicht) maar, het is hoger dan mijn ideale gewicht en ik weet ook dat als ik 3 of 4 kilo moet afvallen wil ik op mijn ideale gewicht komen.
ik ben niet gek of gestoord maar ik hoop dat jullie wel een manier weten waardoor je niet ongeveer de hele tijd dat je wakker bent aan eten denkt. zo is het dan ook een stuk makkelijker om je honger te onderdrukken neem ik aan als ik weet hoe ik niet zo ongeveer 24 uur per dag aan eten denk.

alvast bedankt.

Xxx

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je verzadigde producten eet zit je sneller vol en blijft je honger gevoel langer weg. Volkoren pasta, volkoren brood, zilvervliesrijst, yoghurt met fruit enz zijn goede verzadigde producten

Magere kwark helpt tegen een hongergevoel zonder dat je er heel dik van zal worden. Het gaat er om dat je darmen koolhydraten en/of eiwitten binnenkrijgen. Daar krijg je een verzadigd gevoel van. Als je het idee hebt dat je een abnormale relatie met eten hebt moet je naar je huisarts gaan. Die kan je dan doorverwijzen naar de juiste specialist(en) indien nodig. Misschien een diëtist, neuroloog of psycholoog.

Als je honger hebt, neem dan een glas water. Dan is de helft van je honger al weg en het is gezond. Gebruik zo min mogelijk suiker, dat is gif voor je lichaam en werkt sterk verslavend. Waardoor je weer een hongergevoel krijgt. Wordt het echt te gek, eet dan een banaan ( halve) Geen vette dingen, dat werkt ook verslavend waardoor je steeds vaker trek krijgt in vette dingen ( chips)

Eet vooral geen kauwgom!!! Doordat hierdoor de speekselklieren geactiveerd worden neemt je hongergevoel alleen maar toe Wel helpt (zoals hiervoorgenoemd) het eten van volkorenkoekjes etc. (vult goed)

Probeer je te concentreren op andere dingen. Er is meer in het leven dan alleen maar eten. Ga eens naar een sportschool.

Eten is gezellig, eten dood tijd, eten is lekker !! Laat een BMI test doen bij een sportschool.. Als je vetpercentage te hoog is (ookal zie je dat niet in de spiegel) ga je vanzelf wel minderen met eten omdat je gezond wilt zijn!

Ik vind het hierbij een GROOT verschil uitmaken of je tussen de ca 12 en 18 jaar bent of bijv 30+. volgens mij is het heel normaal voor pubers om een ZEER grote trek te hebben. Volgens mij at ik toen gewoon 10 boterhammen tussen de middag, had nog steeds trek en werd ook niet echt dik. Ben je boven de 30 is het natuurlijk een ander verhaal, als je dan de hele dag aan eten denkt is er wel iets mis. Dus ben jij nog jong en/of in de groei zou ik zeggen, maak je niet te druk, sta je jezelf extra eten toe MAAR let er dan een beetje op dat het gezond is. Een paar extra boterhammen zetten veel minder aan dan een zak chips en vullen beter. Ben je ouder en kun je het eigenlijk niet meer hebben moet je op de één of andere manier jezelf afleren om aan eten te denken. Behalve dat dat gewenning is moet je ook wel een goede bodem hebben, dus een stevig ontbijt en daarna geen gezeur. Gewoon wachten tot de lunch. als het voor je helpt: elke keer als je jezelf kwelt met eetgedachten ijverig een (vervelend) huishoudelijk karweitje doen of een rondje hardlopen. Klinkt stom maar a) verzet het toch je gedachten en b) helpt het niet heb je wel een goed gevoel want je hebt een schoon huis of een sportief lijf na een tijdje

Van een appel krijg je meer honger! De zuren in een appel kunnen het lichaam laten geloven dat je honger hebt. Ze overtuigen je lichaam ervan dat je maag maagzuur bevat en dus geen eten. Hierdoor wordt je hongergevoel opgewekt. Ontspoord eetgedrag kan verschillende oorzaken hebben. Het kan komen door stress, verdriet, verveling, onverwerkte trauma's enz. Het beste is voor jezelf een eetdagboek bij te houden en erachter te komen in welke situaties en bij welke gevoelens je zoveel eet. Zo kan je in de toekomst iets anders gaan doen als je die emotie hebt. Je kan troost zoeken in een warm bad bvb in plaats van in eten of een grappige dvd. Bel iemand op, dan gaat je hongeraanval misschien ook over. Als er echt niets helpt dan heb je wellicht een eetstoornis, en zoek je best deskundige hulp via je huisarts.

Bronnen:
http://www.afvallen-weblog.nl/appels-wegne...

Het is algemeen bekend dat bouillon de eetlust opwekt.

De meest voorkomende oorzaak van constante honger is koolhydratenverslaving. Die komt voort uit de overmaat geraffineerde koolhydraten in onze voeding. Kijk maar eens op de etiketten. Je komt geen sausje tegen waar geen substantiële hoeveelheid suiker is verwerkt, om verder maar te zwijgen over frisdranken maar ook vruchtensappen. Ik hoor regelmatig dat mensen honger blijven houden als ze lichter brood eten dan volkoren. Niet iedereen heeft dat maar volkorenbrood verzadigt nu eenmaal meer, niet alleen door de vezels maar ook omdat de suikers die bij de vertering ontstaan langzamer vrijkomen. Daardoor kan ook de insulineproductie rustiger op gang komen zodat die niet piekt. Beetje ingewikkeld verhaal misschien maar je zou eens kunnen proberen om alle geraffineerde koolhydraten een poosje te vermijden, zeker ook als tussendoortje. Neem in plaats daarvan iets eiwitrijks, bijvoorbeeld een stukje wordt of kaas. Nootjes (geen panda's of cashew) kan ook. Wees niet bang voor een beetje vet. Bovengenoemde koolhydraten zijn veel slechter voor je lijn.

Wie heeft je ideale gewicht bepaald? Bedenk dat dat 'ideaal' een gemiddelde is, misschien is JOUW ideale gewicht wel die 3 of 4 kilo meer - als jij verder gezond eet en je houdt dit gewicht, dan is dat jouw beste gewicht. Die paar kilo kunnen het verschil niet maken dus zet dat idee 'ik MOET afvallen' uit je hoofd. Als je baalt van je eetgedrag, kan het helpen om elke keer dat je naar iets wilt grijpen, eerst eens te noteren: wat wil je eten? Hoe voel je je? Heb je echt honger? Of lekkere trek? Of eet je uit verveling, ongerustheid, eenzaamheid, verdriet, boosheid? Zit er een patroon in, en zo ja, kun je daar iets aan doen? Helpt het om je af te vragen hoe je je voelt voordat je besluit iets te gaan eten? Wat eet je verder? Eet je gezond zodat je met een normaal eetpatroon de dag doorkomt? Of eet je (ik noem maar wat) vooral wit brood (waardoor je al heel snel weer trek hebt)? In dat laatste geval zul je moeten zorgen dat je volwaardige dingen eet, dan zou je geen honger moeten hebben. Dan kun je nog net zo goed weleens 'snaaizin' hebben, maar veel minder vaak, en als je jezelf toestaat om af en toe eens te snoepen, maak je dat snoep (of wat dan ook) automatisch minder verboden en dus minder aantrekkelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100