Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het tegelijk eten van kip en vis ongezond/schadelijk? (zie extra uitleg)

Ik heb 2 boterhammen gegeten, 1 met kipfilet en de ander met tonijnsalade. de ene kip de andere vis dus, is het schadelijk voor mijn lichaam???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je op het idee komt dat dit schadelijk zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ergens gelezen dat het niet goed is voor je om Verschillende producten uit de proteïnegroep tijdens dezelfde maaltijd te eten, dus bijvoorbeeld niet gelijktijdig kip en vis eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ervoor zorgen bij de bereiding dat je hygiënisch te werk gaat, zo heb je in de keuken ook verschillende kleuren snijplankjes zodat je altijd weet oh hier word vis op gesneden of kip. Toegevoegd na 1 minuut:
Als je niet hygiënisch te werk gaat kan het rouwe vlees of vis ziektes meegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar is niets ongezonds aan voor je. Anders is het natuurlijk voor kip en vis.
Maar dat zijn dingen waar we maar niet te veel over na moeten denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, waarom zou zoiets schadelijk moeten zijn dan? Uiteraard is daar niks mis mee. Er zou wel iets mis mee kunnen zijn als een of beide producten over datum zou zijn, dan kun je voedselvergiftiging op lopen. Maar verder is er niets aan de hand.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is volkomen onschadelijk, er zijn zelfs wereldberoemde gerechten als paella (meestal met kip en vis) en vitella tonnato (kalfsvlees met tonijnsaus)!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De enige manier waarop dit schadelijk zou kunnen zijn voor je lichaam, is als de kip rauw was. Voor de rest geen enkel gevaar!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik las in de reacties: Ik had ergens gelezen dat het niet goed is voor je om Verschillende producten uit de proteïnegroep tijdens dezelfde maaltijd te eten, dus bijvoorbeeld niet gelijktijdig kip en vis eten.

Dat is pure onzin, en een manier voor bepaalde dieten om klanten voor zich te winnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent goed en gevarieerd bezig.
Keigoed en supergezond.
Van alles wat dat is pas gezond boterhammen eten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee, daar is niets ongezonds aan voor je,het zijn allebei gezonde gerechten, die je rustig kunt combineren.
Bij veel lopende buffetten liggen kip en vis vaak broederlijk naast elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd goed, hoe meer smaken hoe beter.
Mijn favoriete barbecue zie er als volgt uit:
- een lekkere malse steak, (rundvlees),
- een mooi stukje kipfilet, (spreekt voor zich),
- spareribs om niet te vergeten, (van varkentje knor),
- een garnalenspies on het gebraad af te maken, ( die reken ik tot de visgerechten),
- tot besluit een lekkere verse fruitsalade.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
In tegendeel. Het is goed te combineren. Kijk maar naar Paella daar gaat vis en kip in. Ik zag op internet een uitspraak door Surinamers: " Gebruik ze samen in uw gerechten en u krijgt het beste resultaat". Dus wat kan je gebeuren.
Dus maak je geen zorgen en geniet van je maaltijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding