Ik moet zo trainen, ik krijg vaak steken in mijn buik. Ik eet om zes uur en moet om acht uur trainen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat eet je dan?
Een hele maaltijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gewoon het avond eten wat er voor wordt geschoteld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt te zwaar!
Je kan better soep of een broodje eten.

Antwoorden (7)

Wat eerder te gaan eten, of iets lichters te eten..
Stel aan je ouders voor (Als je daar nog bij in huis woont) om op de dagen dat je moet trainen bijvoorbeeld iets van pasta te eten.. of anders een uurtje vroeger.

Ik moest altijd om 7 uur trainen en maakte met mijn ouders de afspraak dat ik nadat ik had getraind wat zou eten, in plaats van wat ervoor.. en het hielp!
Succes!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lichter eten of wat minder :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je wat lichter eten en anders moet je een vuist maken en niet knijpen want anders helpt het niet suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt ook weleens om een paar keer diep in en uit te ademen,is wel even ongemakkelijk maar na een paar keer wordt dit minde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer door je neus in en je mond uit te ademen, dit helpt ook!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch nog eerder eten
Ander eten
Tussendoor ff rusten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat de steken in je buik door het eten komt of kan het ook "plankenkoorts"zijn?
Daar had ik nl. vaak last van.

Heeft niets met angst te maken maar met een psychologische opbouw naar een prestatie.

2 uur tussen eten en sporten is wel wat weinig.
Weinig eten (en licht) en eventueel NA het sporten nog wat eten.