Waarvan kan je topping voorop een taart maken? Zie uitleg

Onze zoon heeft een melk allergie nou willen wij zelf een taart maken voor hem het idee is er maar de uitvoering lopen wij op 1 punt vast wij zouden graag een groene topping willen hebben maar niet van glazuur of marsepein maar van iets dat minder zoet is.
Iemand een idee wat we kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat alles zoet is, wat je voor een taart gebruikt. Chocolade zal ook niet kunnen denk ik, anders zou je witte chocola kunnen kleuren.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel een aantal merken met melkvrije chocola hoor. Bonvita (te koop bij bio/natuurwinkels) heeft ook melkvrije witte chocola. Wordt wel gemaakt in een fabriek waarin ook melkproducten worden verwerkt, dus als sporen van melk al teveel zijn bij iemands allergie, zijn ze helaas niet geschikt.
Ik heb een website gevonden met een recept voor groene, melkvrije icing voor op taart. Ze worden mintgroen, niet felgroen. Ze gebruiken avocado voor de groene kleur, maar ze zeggen dat je het niet proeft.
Je kan natuurlijk naar eigen smaak minder suiker gebruiken.

Green, Vegan Icing For St. Patrick's Day with Avocado:
Combine 1/4 cup of vegan buttercream icing with 1/4 of an avocado.

Vegan Buttercream Icing:
1/2 cup nonhydrogenated shortening
1/2 cup nonhydrogenated margarine
3 1/2 cups powdered sugar, sifted if clumpy
1 1/2 teaspoons vanilla extract
1/4 cup plain soy milk or soy creamer

Als Engels een probleem is, kan ik het voor je vertalen als dat nodig is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb er nog eentje gevonden:
2 Tablespoons warmed coconut butter
5 drops liquid chlorophyll
1/2 teaspoon brown rice syrup