Van welke houtsoort zijn ijsstokjes gemaakt?

En waarom?

bamibal
12 jaar geleden
6.7K
bamibal
12 jaar geleden
Zachthout? Van de Zachtboom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een verhaal achter je vraag of was het puur uit nieuwsgierigheid?
bamibal
12 jaar geleden
Ik zat gisteren een ijsje te eten, en vroeg het me gewoon af.

Het beste antwoord

Van berkenhout:

Toepassingen: Betimmeringen, meubelen (massief en gefineerd), parket, decoratieve producten, sportartikelen (tennisrackets), schoenpennen, satépennen, ijsstokjes, borstelhout, huishoudelijke voorwerpen, draaiwerk en speelgoed. In Finland is berken belangrijk voor triplexfabricage, waaronder het zeer dunne microplex.
fremar
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Het hout moet zacht en licht van gewicht zijn. Dus hetzelfde soort hout wat ook voor modelvliegtuigjes gebruikt wordt. Meestal wordt daar hout van de balsaboom uit Latijns-Amerika voor gebruikt. Ook worden daar luciferstokjes en roerstaafjes (die ze op het station bij de kiosk hebben) van gemaakt.
Amadea