Hoe (en hoe lang) kan je sterrekers het best bewaren?

Ook bekend als tuinkers. Ik had het open staan, maar toen zat er alsmaar een vlieg in. Het zit in een plastic bakje van de supermarkt.
En moet ik het af en toe water geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het oogsten kan beginnen zodra de eerste blaadjes aanwezig zijn. Dit doe je best met een scherp mesje of een schaar. Tuinkers ontkiemt na een dag en wordt 7 tot 14 dagen na het zaaien gegeten. De steeltjes zijn dan zo'n 3 tot 8 cm lang. Hou er rekening mee dat hoe jonger je tuinkers oogst, hoe zachter de smaak zal zijn.
Je kunt het ook nog enkele dagen in de koelkast bewaren. Tuinkers verliest zijn smaak als de plant gedroogd wordt en kan daarom alleen vers worden gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de bodem vochtig houdt, kan je tuinkers één week in de koelkast bewaren.
Snij de plantjes af boven de voedingsbodem en was ze pas kort voor het bereiden, dan blijven de blaadjes knapperig.
Amadea