Is chocolade softijs verboden in België?

Soms heb ik zin in een softijsje, maar ik vind nergens chocolade softijs. Iemand vertelde mij dat dit in België verboden is, wegens te veel bacteriën. Terwijl er in vanille softijs minder bacterieën zouden zitten. Zou dit kloppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat in Nederland overal verkrijgbaar dan? Ik ken alleen softijs en dan in chocolade dippen, maar dat was dan al weer een aantal jaren geleden dat ik softijs kocht.

Antwoorden (4)

Via Google zijn wel eetgelegenheden in NL te vinden die chocolade softijs hebben, maar Belgische kan ik ook nergens vinden. Wellicht is het daar wat minder bekend, maar verboden? Nee, dat lijkt me erg sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in België en kan je gewoon zeggen dat dit verkrijgbaar is, oa. Bij de eetgelegenheid 'Panos'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope, niet verboden in belgie maar alleen wel heel zeldzaam verkrijgbaar daar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien houden Belgen alleen van Leonidas chocolade