waarom moet ik overgeven na het eten in frankrijk?

Sinds 3 dagen heb ik elke keer als ik wat heb gegeten een heel vol en misselijk gevoel in me maag. Om dat vervelende gevoel weg te krijgen steek ik maar me vinger in me keel maar ik kan gewoon niets meer binnen houden. Ook al eet ik maar een half croissantje met wat thee of savonds 2 kleine stukjes kip en wat frietjes zit ik al helemaal vol en moet ik daarns overgeven. Komt het misschien door het drinkwater of het eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien zitten er bepaalde stoffen in het eten waar jij niet tegen kunt. Vraag er naar bij de koks, of in de supeemarkt, of de bakker!

Ik denk niet dat dat aan *al* het Franse eten/drinken ligt. Waarschijnlijk heb je drie dagen geleden iets verkeerds gegeten, waardoor je nu nog last van hebt. En dat kan inderdaad opspelen, iedere keer als je wat eet. Het gaat vanzelf wel over, maar zorg dat je voldoende drinkt. Als je echt niets binnen kunt houden, neem dan ook ORS.

Vaak wordt er olijf olie in buitenlandse keukens gebruikt. Als je dit niet gewend bent kan je maag hier een beetje overstuur van raken. Goed water drinken.

Aangezien je het van verschillende soorten eten hebt lijkt het mij eerder dat het je lichaam is dan het eten. Misschien een klein virusje ofzo. Probeer het eens met wat (bekend) fruit, kijk wat er dan gebeurd.

Je maag is zo te horen flink van slag. Misschien dat je 3 dagen geleden iets verkeerds hebt gegeten. Je houdt de klachten echter in stand, door telkens je vinger in de keel te steken, waardoor je gaat braken. Je wekt hierdoor maagkrampen op. Vervolgens is de maag daarna weer leeg. En dat al drie dagen lang! Wat je moet doen is een gewone maaltijd nuttigen en die vervolgens laten verteren. Op die manier kan je maag weer tot rust komen.

Zo te horen is je maag van streek. Dan moet je even rustig aan doen met eten, en liever geen dingen als gebakken kip en friet gaan eten. Hou het even bij (liefst geroosterd) brood (croissants zijn ook vet, beter dan stokbrood kiezen) en lichte avondmaaltijden (niet te vet, niet te zwaar). Dan trekt het vanzelf weer bij. Vinger in je keel steken is het oplossen van een probleem dat je eerst zelf maakt door iets te eten dat je lijf nu niet accepteert, doe kalm aan en je kunt over een paar dagen weer normaal eten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100