Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom moet ik overgeven na het eten in frankrijk?

Sinds 3 dagen heb ik elke keer als ik wat heb gegeten een heel vol en misselijk gevoel in me maag. Om dat vervelende gevoel weg te krijgen steek ik maar me vinger in me keel maar ik kan gewoon niets meer binnen houden. Ook al eet ik maar een half croissantje met wat thee of savonds 2 kleine stukjes kip en wat frietjes zit ik al helemaal vol en moet ik daarns overgeven. Komt het misschien door het drinkwater of het eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
vinger in je keel doen is ook niet gezond!
Eet je wel genoeg? Als je lange tijd achter elkaar weinig eet, krijg je snel een vol gevoel als je eens wat meer eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja klopt in de vakantie eet ik ook heel weinig omdat ik laat op sta. Maar ik weeg nog maar 58 kg terwijl ik 18 ben. En ik wil wel meer eten maar het lukt gewoon niet!
Kimath
14 jaar geleden
Dan komt het waarschijnlijk daardoor, je bent het niet gewend. Vinger in de keel steken moet je proberen niet meer te doen, dat is ook zeer slecht voor je slokdarm en tanden, door het zuur. Probeer gedurende de dag elke keer kleine beetjes te eten, langzaam opbouwen om meer te eten. Eventueel onder begeleiding van je huisarts of diëtiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was vroeger op vakantie ook altijd misselijk, maar dat kwam door veel in de auto zitten en (ja serieus) door de grond van de campings die heel hobbelig is. Op de een of andere manier werd mijn evenwichtsorgaan daar blijkbaar gestoord van, misschien van niet helemaal horizontaal liggen tijdens het slapen ofzo. Ik weet dat ik soms in het douchehuisje op de grond ging liggen, omdat het daar tenminste plat was.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Misschien zitten er bepaalde stoffen in het eten waar jij niet tegen kunt. Vraag er naar bij de koks, of in de supeemarkt, of de bakker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar normaal eet ik altijd alles en heb ik nooit ergens last van. Het is alleen de laatste 3 dagen zo
Ik denk niet dat dat aan *al* het Franse eten/drinken ligt. Waarschijnlijk heb je drie dagen geleden iets verkeerds gegeten, waardoor je nu nog last van hebt. En dat kan inderdaad opspelen, iedere keer als je wat eet.

Het gaat vanzelf wel over, maar zorg dat je voldoende drinkt. Als je echt niets binnen kunt houden, neem dan ook ORS.
(Lees meer...)
bamibal
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is ors?
Kimath
14 jaar geleden
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/ORS.aspx?mId=10698&rId=477 ORS wordt gebruikt bij diarree om het verlies aan water, suikers en zouten aan te vullen. De darmen hebben namelijk suikers en zouten nodig om voldoende vocht in het lichaam op te nemen. De suikers en zouten in de ORS zorgen ervoor dat het vocht beter wordt opgenomen. Het is belangrijk dat u naast de ORS-oplossing voldoende blijft drinken.
Vaak wordt er olijf olie in buitenlandse keukens gebruikt. Als je dit niet gewend bent kan je maag hier een beetje overstuur van raken. Goed water drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien je het van verschillende soorten eten hebt lijkt het mij eerder dat het je lichaam is dan het eten. Misschien een klein virusje ofzo. Probeer het eens met wat (bekend) fruit, kijk wat er dan gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillende fruitsoorten heb ik al geprobeerd maar het is veels te zuur en ik kots het gelijk weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou het dan bij brood en bouillon bijvoorbeeld. Denk na bij wat je eet, zware of prikkelende dingen gaan nu niet goed.
Je maag is zo te horen flink van slag. Misschien dat je 3 dagen geleden iets verkeerds hebt gegeten. Je houdt de klachten echter in stand, door telkens je vinger in de keel te steken, waardoor je gaat braken. Je wekt hierdoor maagkrampen op. Vervolgens is de maag daarna weer leeg. En dat al drie dagen lang!

Wat je moet doen is een gewone maaltijd nuttigen en die vervolgens laten verteren. Op die manier kan je maag weer tot rust komen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer elke keer een kleine maaltijd te nuttigen maar elke keer voel ik me weer misselijk en zit ik heel snel vol. Ook met verschillende stukken fruit zoals abrikoos perzik mandarijn. Maar het werkt allemaal niet. Het is veel te zuur. En het kraanwater is ook niet te drinken door het chloor en de meeste flessenwater vind ik ook niet super lekker. En ik kan hier niet even naar de dokter.
Zo te horen is je maag van streek. Dan moet je even rustig aan doen met eten, en liever geen dingen als gebakken kip en friet gaan eten.
Hou het even bij (liefst geroosterd) brood (croissants zijn ook vet, beter dan stokbrood kiezen) en lichte avondmaaltijden (niet te vet, niet te zwaar).
Dan trekt het vanzelf weer bij.
Vinger in je keel steken is het oplossen van een probleem dat je eerst zelf maakt door iets te eten dat je lijf nu niet accepteert, doe kalm aan en je kunt over een paar dagen weer normaal eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing