Hoe kun je onderbuik vet weg raken ?

Zonder op dieet te gaan, ik ben namelijk heel slank en ik wil niet nog dunner worden...
Ik doe vaak buikspier oefeningen maar het helpt niet, (het vet blijft boven de spieren). Ik vraag me wel af of het gewoon een opgeblazen buik is, maar het lijkt wel echt op 'n vetlaag, gelukkig is het niet zo veel, maar ik ben bang dat het alsmaar dikker wordt. Dit is al een jaar zo..help?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ik heb het toevallig vandaag aan mijn fitness coach gevraagd. Allereerst zoals al eerder gezegd is hoort een vrouw een beetje "vet" te hebben. Maar wil je het verminderen moet je je been spieren trainen. En eerst kracht training doen voordat je cardio ( bewegen) doet. Met kracht training verbrand je eiwitten, als je daarna cardio doet verbrand je vet. Zelf ga ik altijd skeeleren, leller buiten, beenspieren en cardio in een . Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je kunt trainen wat je wilt, je buikspieren worden wel sterker, maar als er een laagje vet over zit gaat dit niet weg.
De oplossing is cardio doen, dat verbrand vet.

Toegevoegd na 1 minuut:
En goed opletten wat je eet.

Ik weet niet of je man of vrouw bent, maar bij vrouwen hoort er een klein laagje vet over te zitten.

Hier zijn 2 goeie sites met tips over eten en oefeningen die je thuis kunt doen.
http://fitvillains.tumblr.com/
http://www.bodyrock.tv/
12 jaar geleden
Vet bij je buik is het vet wat er het snelst bij en het snelst af gaat. Het is een soort extra reserve. Als je vet verbrand zal eerst een groot deel van het buikvet verdwijnen voordat je algemewn slanker word. Er blijft altijd wat zitten voor 'noodgevallen'.
Heel handig dus eigenlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen ziet vet als iets slechts, terwijl het een van de belangrijkste dingen is om binnen te krijgen! Net als alles kun je te veel vet binnen krijgen en dan wordt je dik, maar zoals jij in je omschrijving zet ben je heel dun. Dus kort samengevat, het is niet nodig naar mijn idee om het er vanaf te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gezond antwoord! +++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) dankjewel
Trainen met laag gewicht en veel herhalingen doen. Diet hoeft niet maar je kan wel opletten wat je eet.
Ik heb ook nog steeds een klein laagje op de onderbuik en dat is wel moeilijk maar is wel te doen. Ligt er aan welke oefeningen je doet want bv crunches zijn niet echt voor je onderbuik. Dan kun je een bal tussen je enkels doen terwijl je op de grond ligt en dan gelijktijdig je benen naar boven en beneden brengen.
Dan train je wat meer gerichter.

Spieren verbruiken een hoop energie dus hoe gespierder je bent hoe meer calorieen je verbrandt in rust.
Eet wat meer citrusvruchten, dat helpt ook een beetje.
Als je echt van die blokken wil dan is die combo dus het beste. Zwemmen is ook een goed alternatief natuurlijk want dan heb je krachttraining en cardio naast het gezond eten en dan gaat het hard

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat als je echt koud water drinkt je lichaam daar energie aan moet besteden om het op normale temperatuur te krijgen binnen je lichaam. Weet even niet meer hoe of wat maar bij deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ik was mijn dikke onderbuik spuugzat. Ik heb de koe bij de hoorens gevat en liposuctie laten doen. Mijn buik is nooit meer terug gekomen. Ik kan het iedereen aanraden maar je moet wel blijven trainen en op je lijn blijven letten. Ik heb het in Brussel laten doen wat veel goedkoper is dan in Nederland.