is te rijpe fruit eten slecht voor je ?

Ik at juist een halve te rijpe mango (proefde iets te gesuikerd) en te rijpe perzikken (was mals en moeilijk in stukjes te snijden door de sappen). kan het kwaad voor het lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Te rijp fruit is puur smaak. Zolang het niet rot of beschimmeld is, is het goed.
Daarbij is rijp fruit gezonder dan onrijp fruit. Het bevat meer anti-oxidanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat maakt niets uit. Zelfs rottend fruit zou je kunnen eten, al is het niet lekker, maar je wordt er niet ziek van. Sommige vruchten worden inderdaad zoeter, zoals bananen, dit heeft te maken dat het zetmeel wordt omgezet in suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, is niet erg. als je de mango nog iets langer had laten staan, zou er alcohol vormen door fermentatie (rotting). Dan was het misschien een minder goed idee om het zo op te eten.

Als het niet beschimmeld is, zou je van een rottende mango geloof ik ook wel een alcoholische smoothie kunnen maken