Ik heb een groot overschot aan iets overrijpe meloenen ongeveer 30. Om nou alles aan mijn 3 kippen te geven is een beetje veel! Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (10)

Sap maken, vooral als ze erg rijp zijn... In flessen afvullen en in de weckketel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pureren en in ijslolly vormpjes (voorbeeld tupperware)
invriezen. Heerlijk verfrissend!

Toegevoegd na 1 minuut:
Jam ervan maken. Kan je nog lang bewaren ook.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan er ook likeur van maken door het in te maken met brandewijn en suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er ijs van, linkje met recept is toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokjes invriezen, mijn kind is er dol op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat jij buurtgenoten er een plezier mee kunt doen en al het voorgaande natuurlijk ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stal ze uit op een tafeltje voor je deur. Zet er een bordje bij: gratis meenemen. Heb je vandaag weer 30 mensen blij gemaakt!
12 jaar geleden
Meloensoep koude.

Ingredienten:
1 meloen zonder pitten
kaneel
sap van 1 citroen
ijsblokjes
munt

Bereidingswijze:
Pureer de meloen, doe kaneel en citroensap erbij. Zet een uur in de koelkast. Serveer in glazen kommen met munt en 2 ijsblokjes.

Je kunt deze soep ook invriezen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er een voedselbank in de buurt of een verzorgingshuis of misschien een kinderopvang ? Misschien dat je de mensen daar er een plezier mee doet.
12 jaar geleden
je kan er lekkere ijslolly's van maken. om wat origineler te zijn kun je het ook mengen met sap van aardbeien of ander fruit heerlijk in de zomer!! succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een paar grote wekpotten en maak een deel in in rodewijnazijn;

Was een onbespoten citroen en rasp de schil eraf.
Doe de schil met 600 ml. rodewijnazijn, 1 stukje verse gemberwortel, 2 kaneelstokjes, 1 laurierblad, ½ eetl. kruidnagels en 450 gr. suiker in een pan en verhit deze op laag vuur tot de suiker is opgelost. doe er nu de stukken of bolletjes meloen bij en laat ze pruttelen tot ze zacht zijn. Doe de vruchten en kaneelstokjes in potten en kook het sap even door tot het ingdikt is. Pas wel op dat het niet aankoekt! Giet het kokendhete sap over de vruchten, tot 2 cm. onder de rand. Sluit de potten en steriliseer ze 20 min. lang.
Dit is een heerlijk tafelzuur en ook nog lang houdbaar in een ongeopende staat.
Je moet alleen geen potten met metalen sluitingen nemen voor in het zuur ingelegde vruchten en /of groenten.
amc