Is het gevaarlijk om metaal in de diepvries te doen?

Als je metalen bestek om de een of andere reden in de diepvries doet en er dan mee gaat eten, is dat dan slecht voor je? Zo ja, waar kan ik het bewijs daarvoor vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (3)

er is een kans dat je kleine frostnips oploot, een soort van bevriezing aan je huid. het voetlt het zelfde als een brandblaar.
maar waarom zou je bestek uit de vriezer meteen gebruiken??? het eet toch niet fijn met koud bestek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan gevaarlijk zijn. Vergelijk het eens met de verhalen die je misschien wel kent van mensen die als het gevroren heeft hun tong tegen een lantaarnpaal doen. dan blijft hij vastplakken. dit kan je dan ook met dat bestek krijgen, maar dit is makkelijker op te lossen: gewoon aan je tong laten zitten en onder de warme kraan houden. dan laat het wel weer los. dus het kan gevaarlijk zijn, maar als je vriezer niet te koud is en je laat het bestek even iets warmer worden voordat je gaat eten is er niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is niet slecht! Je moet alleen uitkijken dat je tong niet blijft plakken aan het bevroren metaal! Verder worden de chemische eigenschappen niet beinvloed door de lage temperaturen en is het dus veilig om er mee te eten.