wat eten de mensen in curaçao ??

ik wil graag naar Curaçao maar ik wil graag weten wat ze daar eten

Toegevoegd na 1 minuut:
ze eten voedsel maar wat voor voedsel ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, precies!

Antwoorden (3)

Omdat het meeste voedsel geïmporteerd wordt, kunnen bezoekers van het eiland genieten van een keur aan internationale gerechten met een Curaçaos tintje. Proef de Nederlandse, Spaanse, creoolse, Indonesische gerechten en de uitgebreide variëteit in smaken op culinair gebied.

Toegevoegd na 58 seconden:
Op onderstaande site een aantal voorbeelden.
bamibal
12 jaar geleden
Ze eten er veel uit de Creoolse- en Antilliaanse keuken.
Een bekende groente is okra en er worden veel stoofschotels gemaakt met vlees, vis of groenten. Vooral geitenvlees wordt veel in stoofschotels verwerkt.
Er wordt veel met gekookte of gebakken banaan gemaakt, met mais en doperwten. Ook rijst en een soort meelbrij wordt veel gemaakt. Deze brij is een gaar deeg van maïsmeel, warm gestoomd in folie en heet 'Funchi'.
Het wordt hier zo vaak gegeten als bij ons aardappelen.
Er wordt ook veel op de houtskoolgrill gegrilt en dat ruikt altijd heerlijk kruidig. Wat ook een heel bekend en lekker gerecht is, is de 'Jambo'. Dit is een maaltijdsoep van zout vlees, stukken verse vis, gedroogde garnalen, okra en bouillon. Je moet even wennen aan de slijmerige okra's maar de smaak is toch lekker in die soep.
Zoete en gewone aardappelen hebben ze ook en hun snacks zijn pasteitjes met vis, vlees en kaasvulling.
Voor het uitgaanspubliek zijn 's avonds op bepaalde plaatsen eettrucks als soort mobiel eethuis opgesteld. Die verkopen dan Caraïbische broodjes aan de nachtelijke uitgaanders.
Ze hebben ook veel zoete hapjes. Vooral cake met veel eieren ( genaamd 'bolo')is heel bekend. Ze hebben ook een soort Limburgse vlaai ( 'tèrt') alleen de bodem is droger en de vulling anders, maar qua vorm lijkt hij erop.
Van gemalen pinda's worden koekjes gemaakt die lèter genoemd worden.
Ze houden daar wel van zoet en maken van vrijwel alle tropische vruchten een soort suikerwerk wat vooral bij feestelijkheden gemaakt wordt.
amc
12 jaar geleden
Op Curaçao bepaalt de Creoolse keuken in grote mate de manier van koken. Het ontstaan van de Creoolse keuken gaat terug naar de tijd voordat de Spanjaarden het eiland bezaten. Maïs, banaan en bruine bonen zijn zeer belangrijke ingrediënten in deze keuken.

* Funchi - een soort brij bestaande uit water, zout, boter en maïsgriesmeel. Dit wordt geserveerd als onderdeel van het hoofdgerecht (vergelijkbaar met aardappelen/rijst)
* Banana hasá - gekookte/gebakken banaan
* Stobá - stoofschotel met geiten-/schapenvlees gemengd met garnalen en fruit.