wie kan mij vertellen wat ik moet eten om bij te komen wil maar niet lukken weeg nu 50 kilo

ik kan eten wat ik wil maar kom geen gram bij wil graag 10 kilo bijkomen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie alle antwoorden op deze vraag ; daar zijn nogal lange lappen text bij, dus er zit gegarandeerd veel info tussen. http://www.goeievraag.nl/vraag/drogisterijeen-winkels-liggen-vol-afslankproducten.18690
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de voorgaande tips geen resultaat opleveren wil ik wel je donor worden.

Het beste antwoord

Ik weet uiteraard niet hoe lang je bent, maar omdat je als gebruikers naam 'vrouwtje' hebt, ga ik er vanuit dat je niet al te lang bent. Uit één van je vragen begreep ik dat je al oma bent. Hoe oud je precies bent, weet ik niet , maar de twintig of dertig zul je al geruime tijd geleden gepasseerd zijn. Je zult er in de loop van je leven van alles aan gedaan hebben om wat 'voller' te worden en dat is kennelijk niet gelukt. De meeste mensen willen graag afvallen en hoe vreemd voor die mensen mag klinken: Voor te lichte mensen is een kilo aankomen moeilijker dan voor te zware mensen om een kilo af te vallen. Dus 10 kilo aankomen is waarschijnlijk geen realiseerbaar doel.

Je zult moeten accepteren dat je een tengere lichaamsbouw hebt. Net als voor te zware mensen is dat moeilijk omdat je graag het perfecte figuur wilt hebben. Dit moet je loslaten. Je kunt beter vrede hebben met jezelf. Geniet gewoon van het leven zoals je bent en realiseer je dat iedereen wel een paar dingen aan zijn lijf heeft die hij/zij graag zou willen verbeteren.

Als je echt ondergewicht hebt en je gezondheid komt hierdoor in het geding, wordt het uiteraard een ander verhaal. Dan moet je niet zelf gaan 'dokteren', maar naar de huisarts gaan. Deze kan je doorverwijzen naar een diëtist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga niet zelf van alles eten. Als dat al helpt, kon het wel eens heel ongezond zijn.

Ga langs een arts om te kijken of er iets aan de hand is met je stofwisseling. Misschien kunnen je darmen niet alle voedingsstoffen opnemen, of is er elders iets mis waardoor ofwel de spijsvertering, ofwel de opname, ofwel de verwerking van voedingsstoffen verstoord is. Alleen een echte arts kan je dat vertellen.

Als er iets aan de hand is, moet je daar eerst eens iets aan doen. Dan kijken of het probleem nog blijft bestaan.

Als er niets aan de hand is, kan een diëtist uitkomst bieden. Die kan je helpen zo te eten dat je je lichaam gezond houdt, en tegelijk op een veilige manier aankomt.

Als je wilt kan ik je een goede gewichtsconsulent aanraden, in de directe omgeving van Utrecht. Stuur me een PB als je de contactgegevens wilt hebben - ik noem die niet hier omdat dat kan worden opgevat als reclame.

Toegevoegd na 59 seconden:
En stop met roken!

Roken vergiftigt je spijsverteringskanaal. Veel mensen gaan expres roken omdat je daarvan afvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waardevol +1
probeer er eerst eens achter te komen wat de oorzaak is dat je niet aankomt. dus zeker na laten kijken bij de dokter. en als er een specifieke oorzaak is dan die oorzaak aanpakken als dat kan. je kan je wel vol gaan proppen maar denk dat dat heel schadelijk is.
en ja, die peuk niet meer opsteken... dat scheelt een stuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gewoon een kwestie is van eten dan is een koolhydraat rijk dieet waarschijnlijk het gezondste.

Bijvoorbeeld veel pasta, dat eten wielrenners en andere sporters die veel energie verbranden ook. Andere opties zijn aardappelen.

Daarnaast zou ik niet te veel vet eten maar wet lekker eiwitrijk eten biefstukken, kip en vis.

Ook eten met veel vitaminen zoals fruit (kersen, ananas) en groente (sla) om een goede balans te verkrijgen.

Verder kun je goede suikers tot je nemen: bijvoorbeeld veel honing op volkoren brood of in de thee.

----------------------------------------------------------------

Aan de links kun je zien dat er meer mensen zijn die ermee tobben om aan te komne. Wat opvalt als je het leest is
1. Aankomen duurt langer dan afvallen, je moet geduld hebben
2. Soms zijn stress oorzaak van niet kunnen aankomen
3. Lichamelijke oorzaken van niet aankomen bestaan er natuurlijk ook, die heb je waarschijnlijk al laten onderzoeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals de kunst om af te vallen niet in poedertjes, drankjes en repen zit, maar in minder eten, zul je alleen maar kunnen aankomen door méér te eten. Helaas is dat net zo moeilijk zoniet moeilijker dan afvallen.

Elk pondje gaat door het mondje, en dat geldt ook voor dunne mensen. Maar extra vet eten werkt niet (is zelfs ongezond) en extra veel eten lukt blijkbaar niet. Dan moet je dus op zoek naar producten die niet of niet te veel vullen en heel veel calorieen bevatten. Welke dat precies zijn durf ik je - behalve ‘schoolkoekjes’ - niet te zeggen, want op mijn dieet staan ze zeker NIET, maar een diëtiste moet je zeker verder kunnen helpen. In het ernstigste geval zijn er inderdaad ook supplementen te verkrijgen (zoals eiwitpoeder en Fantomalt) die je OP ADVIES zou kunnen gebruiken.

In de lijn van hoe wordt je minder dik zou je ook minder verbranding en dus minder beweging kunnen toevoegen (wat voor mij een eitje is, maar voor een zeer actief iemand wellicht erg lastig). Begeleiding is denk ik ook hier het sleutelwoord. Het vermoedelijk meest onzinnige advies dat ik kan geven is : val eerst eens tien kilo af ; dan kom je gegarandeerd 20 kilo aan. Maarja, dat zal bij dunne mensen wel weer niet zo werken…...