Heeft de naam groente iets in verband met het feit dat de meeste groenten groen zijn?

Of is dit gewoon toeval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is geen toeval maar gewoon de letterlijke betekenis. Groente betekent: de eigenschap of hoedanigheid van het hebben van een groene kleur; het groen zijn; de groene kleur; in het bijzonder van toepassing op de groene kleur van plantendelen en gehele planten.
Amadea