Kaas 20+, leidse kaas 20+, friese nagelkaas 20+, smeerkaas 20+, kaas 30 +, smeerkaas 30+, hüttenkase, camembert 30+, zwitsere strooikaas, magere kwark, zonnezuivel 30+ zuivelproduct.
Achterham, schouderham, beenham, kalkoenham, casselerib, filet américan, magere rollade, rookvlees, rosbief, kipfilet, kiprollade.
Overig broodbeleg:
Groente, fruit en sommige soorten zoet broodbeleg leveren geen vet. Dit zijn ook voedingsmiddelen die weinig calorieën leveren en veel vezels.
Voorbeelden van een goede keuze zijn : fruit, b.v. aardbeien, appel, banaan, kiwi, groente, b.v. komkommer, tomaat, paprika, radijs, rettisch, sterrenkers, tuinkers, overig, groentespread, halvajam, jam, vruchtenhagel, appelstroop, perenstroop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Vooral gevarieerd je brood beleggen is nog steeds het gezondst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je behalve standaard hartig beleg op je boterham nog wat groenten (sla, tomaat, komkommer, bleekselderij) doet - het wordt daardoor voedzamer, lekkerder, en vooral gezonder, omdat je zo ook groenten binnen krijgt.
Ook belegd met fruit (pindakaas met banaan, of brie met peer) maakt het gezonder. En natuurlijk volkorenbrood nemen - in "bruin" brood zitten veel minder volwaardige granen dan in volkorenbrood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
brie met peer, wat een lekker idee!
+1
Kipfile, rookvlees, ham, rosbief, light jam, banaan, appel enz..
Bij C-1000 heben ze de linera-producten bv ham, salami enz en dat allemaal minder vet!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja appelstroop
huttenkäse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geitenkaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan alles eten wel met maten.
Geen vetspek je kan het ook te bond maken he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de dieetleer is appelstroop een gezond broodbeleg.