Kun je nog een vol pakje shag kopen?

Vroeger zat er 50 gram in maar nu nog maar 40, soms zelfs 25.
Is er een merk wat wel gewoon vol zit?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ergens in de buurt van Broek op Langedijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

je kunt het in belgië halen, daar betaal je voor een vol pakje van Nelle 5 euro

Je schijn er voor naar België te moeten: "Shag is de meest pure vorm van gedroogd tabak. Sigaretten worden gemaakt van overig restafval van dit tabak. Shag moet je overigens in België kopen, daar zit nog 50g in een buil, en geen 42.5g, wat dus 15% meer shag inhoud is, en de prijs is ook 1.10 euro goedkoper. Dus betaal je per buil 30% minder in België dan in Nederland. Dat laatste klopt dus Zoals ik al zei, in Belgische kustplaatsen met een haven heb je veel van die tabakshuizen waar je bergen sigaretten en shag kunt krijgen voor weinig (En dat is dan ook de reden dat hele bootladingen Britten met de wagen komen en inkopen) "

Bronnen:
forum.fok.nl/topic/1481419/1/50

Dan zal 40 gram het "nieuwe vol"zijn. Net zoals je vroeger bij de grote kledingmaten hoorde vanaf maat 48 en dat nu maat 42 is geworden

Ik zelf rook drum en zei hebben sinds een tijdje het 50gram pakje weer geintroduceert. Deze kost natuurlijk wel iets meer dan de 40 gram's. Hoe het met andere merken zit weet ik niet.

Ooit vertelde iemand me dat hij altijd voor tien gulden tankte, waardoor hij totaal niet merkte dat de benzine duurder werd. Tegenwoordig kom je na zo'n tankbeurt nauwelijks meer thuis. Rokers weten doorgaans pijnlijk precies hoeveel tabakswaren ze opstoken. Daarom vind ik dat verminderen van de inhoud een bijzonder misplaatste manier om met klanten om te gaan. Het kost alleen maar meer verpakkingsmateriaal, waarvan de kosten uiteindelijk op de rokers worden verhaald.

Enkele dagen terug nog aan de sigarenboer gevraagd en die zij dat je alleen nog drum kon kopen met de inhoud van 50 gram . Toegevoegd na 5 dagen: Ik zag toevallig bij de Emtè vanmiddag Dat zij ruba verkopen van 55 gram voor 5,60 euro .

Bij de Dekamarkt (komt veel voor in Noord Holland) is Ruba shag te koop in XL verpakking van 55 gram voor 5,60.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100