Een volwaardige en gevarieerde voeding komt je totale functioneren ten goede, dus ook je leerprestaties. Het lijkt aantrekkelijk om jezelf op te jutten met energiedrankjes en dergelijke maar daarna raak je onherroepelijk in een dip. Je kunt beter zorgen voor gelijkmatigheid door niet al te veel suikers en andere snelle koolhydraten, liever thee dan koffie en als je trek hebt gewoon een boterham of een stukje fruit.

Normaal gesproken zou je geen tekorten moeten hebben bij een goede voeding maar voor je hersenfuncties is vitamine B12 belangrijk. Die komt voor in lever, vlees, vis, ei en melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Tijdens het leren kan je kauwgom eten ze zeggen dat het kouwen je hersenen stimuleert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Walnoten - ze hebben de vorm van de hersenen en zijn ook heel goed voor je hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vis is gezond voor je hersenen

Dat het eten van vis gezond is was al langer bekend, maar nu is uit onderzoek gebleken dat vis eten ook goed voor de hersenen is. Mensen die één keer per week vis eten kunnen het proces van achteruitgang van de hersenen met 4 jaar vertragen.

(lees verder bij bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikerwater met een paar druppels citroensap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banaan tegen de stress. (tijdnood!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dextro energie tabletten. S gewoon druivensuiker samen geperst in een vierkante vorm. En je zou ook snel even een mars uit de automaat kunnen trekken. Een mars bevat ook druivensuiker en das ook goed voor je hersens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
walnoten.want een walnoot lijkt op onze hersenen.veel groente en fruit zijn enorm goed voor ons.een tomaat bv. heeft 4 kamers,ons hart ook.druiven lijken sterk op onze cellen.daar maakt men ook wijn van.en een glas rode wijn is goed voor de cel opbouw.(een voorbeeld)maar zelf eet ik ze liever zo.de stengels van de bleekselderij hebben iets weg van botten.en daar zitten weer stofjes in voor een sterke botopbouw.iets gebroken? selderij eten,of t sap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bananen zijn volgens mij juist goed voor 'korte energie' (ik geloof dat je suikerspiegel dan een korte tijd verhoogt) maar daar heb je dus niet zo heel veel aan als je de hele dag wilt studeren..

Eet voedsel dat vezelrijk is en waar je lang een verzadigd gevoel van houdt voor langdurige energie (brood, muesli, volkorenpasta). Dit is tenminste wat ik zelf het fijnste vind, want ik kan absoluut niet studeren op een maaltijdsalade/drie crackers als lunch of andere lichte gerechten.