Wat is het beste middel tegen een hete mond als je teveel peper hebt gegeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor de 'oosterlingen' onder ons : een hapje witte rijst (of een paar hapjes...) Voor de rasechte hollanders : een schepje suiker in je mond nemen en laten smelten.

Melk, geen water. Absoluut geen water. Melk en/of brood werkt heel goed. Toegevoegd na 31 seconden: Of een hapje witte rijst

Een flinke hap roomijs.

Suiker! Echt waar.

bij mythbusters hebben ze het een keer getest, melk werkte het beste zeiden ze. wat ze verder nog geprobeerd hebben is: tabasco, wasabi, tequilla, tandpasta, water en nog wel meer. kijk het filmpje maar is... Toegevoegd na 4 minuten: verder testten ze ook nog bier en vaseline.

Ik heb wel eens gehoord dat yoghurt een goed middel is. Dit gebruiken ze ook vaak in de arabische landen, bij het eten.

Augurk werkt ook echt goed!

Iets zoets nemen! Bij een goede Indische maaltijd werk je van weinig "heet" naar steeds hetere voeding toe en aan het eind blus je af met zoetigheid.

Warme of lauwe thee drinken.

Kroepoek eten helpt ook.

ijskoude melk drinken

Drink cola of sinas . Als het maar iets zoet is .

''Kokosmelk'' heb ik eens gehoord.

schijfje komkommer helpt

brood eten helpt ook

De (meeste) andere reacties hierboven suggereren iets dat de scherpe smaak alleen maar maskeerd. Melk echter, is basisch en neutraliseert de zure pepers. Melk is dus het enige dat echt de zuurgraad in de mond neutraliseert.

witte rijst of een zuivelproduct werkt het allerbeste

Ik heb gehoord dat yoghurt heel goed werkt!

Suiker schijnt te helpen

Gouwe ouwe maar melk werkt bij mij het beste, en het liefst lauw, niet direct uit de koelkast dus.

snuiven aan een sneetje brood, dat werkt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100