Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaan de vitamines eruit als ik de groenten blender? (of voor een gedeelte?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat doen? Dan word het toch een vieze smurrie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow Soep is geblendere groentes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En sommige groenten kan je blenderen om een lekkere basis voor dressing te maken voor salades, zoals tomaat of paprika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom lust ik ook geen salades en de enige soep die ik lust is noedelsoep .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of voor green smoothies (gepureerd fruit met groente en eventueel (soja)yoghurt).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee door de blender gaan de vitaminen niet verloren,je moet het alleen wel zo snel mogenlijk consumeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dit blijft erin want je kookt niets
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groenten- en fruitsap zijn een bom van vitaliteit en een booster van vitamines, mineralen, plantaardige stoffen, etc. Door de blender wordt de opname van deze voedingsstoffen enorm vergemakkelijkt voor opname via onze darmen (alles is fijngemalen). Drink daarom je sap traag (je weet: drink je eten, kauw je drinken!) Een centrifuge, blender of staafmixer stelt fruit en groenten bloot aan zuurstof, licht en soms ook hitte. Dat is wat nadelig, dat klopt. Maar bij direct gebruik zijn de voordelen van sap vele malen groter dan het beetje verloren gaat. Daar is geen twijfel aan mogelijk. Er zijn in de handel traag draaiende schroefpersen te koop die op een laag toerental sap maken. Dat is zeker super voor de kwaliteit van het sap. Omdat ze oxidatie verminderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding