Wanneer merk ik verandering in gewicht.

Ik weeg nu 95 kilo en ben 1.97 lang. Als ik nu zou beginnen met minder eten en 2x in de week een ronde van 5 km zou hard lopen wanneer ga je gewicht verliezen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Direct, aangezien je meteen iets verandert aan je huidige patroon. Maar met 'direct' bedoel ik niet kilo's op de eerste dag. Maar na een week of twee zul je zeker verschil merken. Overigens is het beter om iedere dag een half uur/ uur gemiddeld te bewegen dan twee keer per week intensief. Dat als tip ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg bedankt voor het mee denken ga er morgen mee beginnen.

Andere antwoorden (3)

Met twee, drie maanden ben je zo en paar kilo kwijt. Loop als beginner zeker niet meer dan twee keer vijf, met het oog op blessures!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gezond gaat eten (fruit, groenten, volkoren, kip etc) en iedere dag een uurtje goed beweegt kan je na 3 dagen misschien al merken dat je afvalt. Maar dat verschilt per persoon.
Ik was in 3 dagen 8 kilo kwijt (na een blindedarmoperatie, 3 dagen infuusvoeding in het ziekenhuis). Niet de beste manier, maar het kán wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt minder eten is niet echt de juiste manier, als je al je energie (lees; eten) wilt gebruiken voor je hardlopen. Je eetpatroon veránderen is een betere optie. Je kunt niet minder gaan eten, en meer energie verbruiken.

Eet gezond, gevariëerd en niet vet, en verdeel je maaltijden over 6 eetmomenten per dag. Dit houdt je metabolisme op een constante waardoor je geen pieken of dalen hebt, want je lichaam ook veel energie kost. Door je eetpatroon aan te passen, met het hardlopen erbij (rustig beginnen, indien je een onervaren loper bent) kun je binnen 2 weken zeker wel merken dat je afvalt.

Zorg ook altijd voor een goede warming up en een goede cooling down. Hier vind je enkele tips

http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm

En hier vind je alle info, over voeding en hardlopen.

http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/artikel/id/54/Voeding_en_hardlopers?PHPSESSID=863eefc0b8e2263603890a518d20e192

Heel veel succes!