Wat gebeurt er met de oude haring als de nieuwe haring er is? Ik zie nooit een uitverkoop op de oude…

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

In principe bestaat er geen ,oude, haring.
Deze blijft ,nieuw, tot de volgende vangst.

De ,oude, partij is niet zo omvangrijk dat we er nog jaren van kunnen eten.

Viswinkels en visstallen op de markt hebben meer ruimte dan een gewone haringkraam om ,oude, en ,nieuwe, haring gelijktijdig aan te bieden.

Vaak zijn er aanbiedingen en de kwaliteit van beiden is goed te noemen..

De vissers zijn niet uitgevaren om hun vangst door te laten draaien voor de diervoederindustrie.

Een zichzelf respecterende haringboer verkoopt geen ,oud,
voor nieuw.
Indien voorradig vraagt hij/zij ,,een oude of een nieuwe,,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de jaarlijkse haringtest waren er wel eens recensies dat het absoluut niet de nieuwe haring kon zijn. Kenners proeven dat blijkbaar.

Andere antwoorden (4)

De oude haring wordt verkocht onder de naam "nieuwe haring".

Toegevoegd na 37 minuten:
Onderstaande afbeelding stond gisteren als ingezonden brief in de krant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, daar komt mijn kennis dus ook vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haring met een uitje meneer? Dan proeven ze geeneens dat ze een ouwe haring eten.Kassa!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frappant, dat iets wat dood is toch nog kans maakt op een uitje. Maar het verschil proef je (ik) echt wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook nette visboeren die vragen of je een oude of nieuwe haring wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons op de markt vragen ze altijd welke je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik mooi niet intrappen. Dat zie je en dat proef je toch come on peeps. Als je het niet zou proeven, wat heeft het dan voor nut de nieuwe te eten...
Grappig, deze vraag werd vorige week ook gesteld.
Ik denk dat oude haring onder meer wordt verwerkt in salades.
Ook zal er oude haring in diervoeder voor bv katten terecht komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oude haring is gewoon nog te koop bij de visboer, omdat veel mensen de prijs van de nieuwe haring nog te hoog vinden. En bovendien zijn ze nog heel goed te eten (er zijn ook mensen die het verschil tussen oude en nieuw haring niet proeven). Overigens is het verschil goed te zien, de oude haring komt uit een emmertje waar de vloeistof wat grauw is, terwijl de nieuwe haring in een frisse beetje rode vloeistof ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Bij ons op de markt vragen ze altijd welke je wilt.
Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo hoort het ook! Dank je.
https://www.nporadio2.nl/nieuws/12157/wat-gebeurt-er-met-de-oude-haring