wat helpt tegen hongergevoel? maar toch niet eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Water drinken

Drink een paar glazen water, dat geeft een 'vol' gevoel. Geen antwoord op je vraag, maar als je honger hebt dan moet je eten hoor, je lichaam vraagt niet voor niets om eten. Heb vertrouwen in je lichaam, die houd je niet voor de gek.

Kauwgom kauwen. Even iets eten is dan minder makkelijk en je hebt al iets in je mond dus hoef je er niks nieuws in te stoppen

Als je wilt afvallen is het raadzaam een dietist in te schakelen en niet op eigen houtje helemaal gaan stoppen met eten. Dat lijdt namelijk tot depressie. (andersom is het beste medicijn tegen een depressie, bewegen en gezond gaan eten), mocht je wel normaal eten, dus minimaal 1800 kalorien per dag, dan kun je voor het eten een glas water met citroensap nemen, tegen het hongergevoel. Zo krijg je ook vitaminen binnen. Verder weet ik dat modellen tisues eten, maar dan ben je wel extreem bezig. Verder kun je altijd groente eten, zoals wortel, komkommer, sla. Hier zitten nauwelijks calorien in, maar wel veel vitaminen. Wel goed wassen tegenwoordig.

Groene thee onderdrukt het hongergevoel...

Tanden poetsen! Dat verminderd je eetlust

Water drinken, komkommer of ananas vult goed en je zet er niet van aan.succes

Ik denk dat de vorige mensen je idd goeie truucjes aangeven, maar je kan beter nagaan waarom je dat wil. Het is tegennatuulijk. Vaak is het meer een gevoel van controle dat je wil houden. Pas hiermee op, want eetproblemen liggen op de loer.

Zelf ben ik een persoon die overgewicht heeft en ken dus het gevoel van trek hebben maar al te goed, zeker rond half 9 in de avond, wordt de trek zo erg dat ik bijna op het punt van kotsen staat en dan moet ik dus vaak ook echt iets nemen, anders kan ik vervolgens niet slapen. Ik weet hoe het dus is om trek te hebben, maar heb wel al een paar dingen gevonden die ervoor zorgen, dat je het eten kan ontwijken en minder last heb van trek/honger. Een ding vertel ik je al, water werkt voor geen meter! Ik drink 5 liter per dag, blijf honger hebben. Proteïnen, blijf honger hebben. Waarom, omdat trek meestal een gevolg is van een gevoel, eenzaamheid of verveeldheid. Mijn tip is dan ook, zoek iets waardoor je echt bezig ben, dus niet een serie (te veel pauzes, dus verveel momenten). Dit kan bijvoorbeeld iets zijn wat je al jaren echt af wilt hebben. Zelf ben ik een persoon die alles geordend wil hebben en af wilt hebben voor ik slaap, zo heb ik gisteren de hele avond besteed aan het afmaken van al mijn foto's ordenen en online zetten, hier ben je echt mee bezig en je hebt geen tijd om aan andere dingen te denken. Ander iets wat bij mij ook werkt is een spel kopen die ik al heel lang wou hebben, ben zelfs eens ruim 24 uur achter elkaar wezen gamen, zonder trek of honger, omdat ik een spel zo graag uit wou spelen, dat ik niet eens doorhad dat de tijd zo snel ging. Verder helpt het ook, om alle mogelijke verleidingen die je kunt hebben te weerstaan, niets kopen of niets in huis hebben, werkt echt geweldig. Want, je denkt dan er ook niet aan, mhh dat moet op en dat en dat. Tot slot werkt het in de avondeten volproppen met gezond spul ook. (Desnoods ongezond). Maar het allerbeste is gewoon 3X per dag goed te eten. Echt goed, dus niet kleine hoeveelheden. Hierdoor lijk je in eerste instantie bij te komen, maar dat neemt af naarmate van tijd. Desnoods neem je tussendoor wat (desnoods ongezond). Ik weet hoe t is, soms kan ik zelf deze tips ook niet naleven en dan grijp ik gewoon een zakje M&M Crispy, maar goed. Dus samenvattend: - Water/Proteïnen werken voor geen meter! - Zorg dat je druk ben, honger komt meestal door verveling. - Eet 3X goed per dag, mis geen maaltijd. - Probeer zo min mogelijk verleidingen te hebben. - Prop je desnoods bij het diner helemaal vol. Oh en eet geen Chinees! Want, dat is een caloriebom waar je na 1 uur alweer compleet leeg van ben!!!

Een sigaret roken.

Als je honger hebt, moet je gewoon iets eten. Dat hoeft echt niet iets ongezonds te zijn ; gewoon een boterham of een vrucht. Verdeel desnoods dat wat je eet over een groter deel van de dag, door ontbijt en lunch eventueel wat te verkleinen (twee boterhammen is meestal genoeg) en wat grotere tussendoortjes te nemen. Als je altijd heel veel gegeten hebt en je maag moet krimpen, dan kun je toch niet altijd helemaal dat geknor vermijden. Een paar glazen water of een kop koffie kan het dan wel heel even dimmen, beter is wellicht een bakje rauwkost - dat geeft je maag ook nog wat te doen en een paar vitamientjes. Maar je mag best ook even genieten van het ' grommelen' ; dat betekent dat je op de goede weg bent. Let wel : dat geldt alleen als je echt (veel) te zwaar bent.

Als je "zoete' trek hebt, helpen Chroomtabletjes erg goed. En voor de rest is als je tenminste WEL je 3 andere maaltijden gebruikt afleiding de beste hongerstiller. Ga wat doen, een hobby zoeken is een goed idee. Toegevoegd na 4 minuten: hier is wat info over deze tabletten. De tabletten met veel water innemen. Ook spa rood drinken met bubbeltjes vult erg goed!! Al is je buik vol met (lucht) belletjes, het vult wel! http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/50722-afvallen-chroom-gaat-honger-tegen.html

Er vanuit gaande dat je in principe gewoon eet (3x per dag) gaat het dus om de momenten tussendoor en ben je of bang dat je aan gaat komen, of je wilt afvallen. Ik raad thee drinken aan en je eten te verdelen over zo'n 5 keer per dag. Dan heeft het lichaam meer tijd om de boel te verteren en te verwerken. Schep ook kleinere borden op. Dat is heel even wennen, maar na een paar dagen gaat dat veel makkelijker. Je zult merken dat je steeds minmder honger krijgt tussendoor. Liefdesverdriet helpt ook heel goed als eetlust remmer (kan ik helaas uit ervaring zeggen), maar zo'n marteling raad ik niemand aan.

Weet je dat normaalgesproken hongergevoel vanzelf verdwijnt als je er geen aandacht aan besteed? Het gevoel gaat al na 15 tot 20 minuten weg. Negeer dus je lekkere trek! Plan je maaltijden op 3 min of meer vaste tijdstippen per dag, eet dan voldoende en zorg voor gevarieerde maaltijden. Je moet jezelf afwennen om aan iedere hongerdip toe te geven met iets lekkers. Wil je afvallen? houd je aan bovenstaande en ga iedere dag een uurtje wandelen. Ga niet bij verjaardagen zielig doen maar neem gerust een gebakje en nootjes. wil of moet je heel veel afvallen? raadpleeg een arts of dietist.

Een goeie snuif coke help tegen het hongergevoel.

Wanneer je echt honger hebt dan zou ik gewoon wat eten! Wel iets gezonds natuurlijk, want dan krijg je meteen ook wat goede voedingsstoffen binnen. Gevoelens van trek komen in golven en gaan dus ook weer voorbij. Het kan dus helpen om even wat anders te doen, omdat het ook vaak van verveling of gewoonte kan komen. Wanneer je even wat buikspieroefeningen doet op leuke muziek dan ben je én goed bezig met je lichaam én je leidt jezelf even door dat piekgevoel van trek heen. Ook kun je een lekkere salade maken. Een salade bevat veel vezels en toch weinig calorieën. Hierdoor stil je de gevoelens van trek, hou je langer een vol gevoel en krijg je ook nog eens waardevolle voedingsstoffen binnen. Win-win dus.

Bronnen:
http://www.afvallen.org/tips/omgaan-met-ee...

Water drinker met een koffielepel suiker in. Probeer het maar eens ;)

Als je aan eten denkt, gelijk iets gaan doen wat je heel leuk vindt!''Een leuke hobby'' (niet iets met eten natuurlijk). Dit is een manier om je af te leiden. Of jezelf een lijstje aan opdrachten geven wat je kan doen op de dag. Maar het is niet erg om je honger gevoel even te stillen met een stuk fruit of groente deze zijn tenslotte ook belangrijk. En wat je ook kan doen is een fruitshake maken is ook gezond, kan zeker geen kwaad. Heel veel drinken helpt ook, als maar water of thee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100