Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je nasi wat je vandaag gemaakt en gegeten hebt, in de koelkast doen en morgen nogmaals opwarmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht omdat je nog een prakje over hebt, burbuja?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burbuja: daarom staat er denk ik 'gegeten' en niet 'opgegeten' ;-)
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb dit al regelmatig gedaan, en ik leef nog steeds, dus het kan wel :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ja hoor, geen enkel probleem! Lekker morgen nog met een gebakken eitje erover. jummie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Met dit weer zou ik het wel snel laten afkoelen door de schaal eerst in koud water te zetten. Dan afdekken en de koeling in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk, waarom niet?
Overmorgen kan ook prima hoor!

Als je de nasi goed hebt laten afkoelen voordat je het in de koelkast deed, is er geen enkel probleem.

Integendeel: Zelfgemaakte nasi is de volgende dag meestal nog lekkerder, omdat de kruiden nog langer in het gerecht hebben kunnen trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor. je kunt het ook in de diepvries zetten en volgende week eten!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens horeca richtlijn moet het binnen 2 uur tot onder de 7 graden zijn afgekoeld. Men heeft in professionele keukens hier speciale apparatuur voor. Dan mag het in de koeling en is dan officieel nog 2 dagen houdbaar. Echter voor huis en tuin gebruik hoef je niet zo streng aan de regels te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zaterdag nog de nasi gegeten die ik vrijdag had gemaakt en laten afkoelen en toen de koelkast in. Smaakte prima en heb het overleeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hygiënisch gewerkt hebt tijdens het bereiden, de nasi snel afkoelt en je koelkast is ook schoon, dan kun je die nasi morgen prima opbakken of anderszins opwarmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nasi goreng was oorspronkelijk een ontbijtgerecht, gemaakt door de rijst die van de vorige dag was overgebleven op te bakken met het nodige aan toevoegingen. De smaak gaat er alleen maar op vooruit.

Het is een fabel dat voedsel geen tweede keer ingevroren of gekoeld mag worden. Als je snel werkt en afgekoeld voedsel niet te lang buiten de koeling bewaart kun je het een aantal dagen goed houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding