Nee.

De meeste jam`s zitten bomvol met suiker, en dat is niet gezond voor je lichaam.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er bestaan ook wel jam`s zonder toegevoegde geraffineerde suiker, maar die bevatten ook veel vruchtensuiker. Minder ongezond, maar ook daar niet te veel van nemen.

Wil je toch een boterhammetje met jam, kun je dat verder beter tijdens je lunch doen dan tijdens je ontbijt. Al die suikers tijdens je ontbijt veranderen namelijk je bloedsuikerspiegel met als gevolg dat je de rest van de dag steeds honger hebt en je vaak naar (meestal) ongezonde tussendoortjes zult grijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt anna! Jam is een verborgen dikmaker. Veel mensen denken dat ze gezond bezig zijn als ze jam eten...
Maar dat is meestal niet het geval.
Jam bevat voor meer dan de helft suiker.

Suiker (sucrose) is een stof die ons lichaam met heel erg weinig moeite kan verteren. Een enzym hoeft maar ene keer te knippen, en er ontstaat glucose. De glucose komt daardoor binnen een minuut al in je bloed. Dat is erg snel. Glucose heb je wel nodig, maar zo snel hoeft het eigenlijk niet. De alvleesklier moet dan insuline aanmaken, omdat de glucosespiegel snel stijgt. En daarna daalt deze spiegel weer snel, zodat je een hongergevoel krijgt.

Daarom is het af te raden om suiker te eten. Hoewel, één boterham met dun jam is goed te doen. Maar dan moet het daar ook bij blijven.

Suiker gebruiken we pas een paar honderd jaar; de evolutie heeft ons lichaam daar nog niet op aangepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al gezegd is, zit jam vol met suiker, maar er bestaat wel jam met minder suiker. Die is wel wat duurder. Ik weet het merk alleen niet, wat ik wel weet is dat het voor diabetes (suikerziekte) patiënten is. Er zit minder suiker in en het heeft dezelfde smaak. Je kan het kopen in AH en vast wel ergens anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een bron gevonden, waarin staat : dat jam beschermt tegen kanker.
en een andere bron is voor : jam staat in de top 8 van gezonde dingen die je kan gebruiken als beleg.

\/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/

http://www.gezondenzo.net/broodbeleg-gezondste-dingen-voor-op-brood/