waarom mag je nadat je hete pepers hebt gegeten geen water drinken?

vandaag bij the pain game moest iemand hete pepers eten en daarna vroeg ze om een water, maar iedereen zei: nee dat moet je niet doen...
waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (6)

Omdat ze willen dat ze nog extra lang pijn lijdt haha.

Water helpt niet direct tegen pepers zoals melk. Maar het gewoon in je mond houden verlicht wel het gevoel.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik eet heel aak pepers, en als hij te heet wordt heb ik liever water dan geen water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan best wel water drinken, maar suiker werkt beter om pepers te verzachten.
Het was dus alleen om meer pijn te laten voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water brengt de smaakpapillen van de tong beter in aanraking met de werkzame stof, zodat je het nog heftiger voelt.
grtz. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water neemt de peper niet op, maar verspreidt hem. En daardoor heb je er langer last van. Olie schijnt peper juist goed op te nemen, dus dat is ook een goed middel om je handen goed mee in te wrijven als je pepers hebt gesneden
anneliez
12 jaar geleden
Op zich kan je gerust water drinken, maar dat heeft niet veel zin. De stof die kruiden en pepers pikant maakt is capsaïcine. Deze stof is niet oplosbaar in water maar wel bijvoorbeeld in vet of alcohol. Dus om de capsaïcine uit je mond weg te kunnen spoelen moet je dus geen water drinken maar melk of wijn of...
De meesten kennen dit verhaal maar half en herleiden het dus tot "je mag geen water drinken".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtp geeft het juiste antwoord. Als je in een Aziatisch restaurant scherp eten eet, brengen ze je graag komkommer, water of bier. Maar dat helpt geen fluit. Vet wel.