Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveek calorieën moet je eten om een kilo aan te komen?

Afgelopen weekend heb ik verschrikkelijk veel gegeten. Nu ben ik benieuwd hoeveel calorieën omgezet worden naar 1 kilo, en of dit ook overeen komt met wat de weegschaal aangeeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

daar is geen antwoord op te geven aangezien de verwerking van eten door iedereen anders is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te zeggen. Je kunt bijvoorbeeld gerust wat meer eten zonder aan te komen als je maar genoeg beweegt.
Bovendien komen sommige mensen eerder aan dan anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoeveel je hebt bewogen en dus weer verbrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal uiteraard per persoon en leefstijl verschillen, maar mijn internist zei dat je als richtlijn kan nemen dat elke 6000 kcal extra een kilo lichaamsgewicht extra is.
Ik moet er wel bijzeggen dat hij zich af en toe vergist met cijfers, dus het zou kunnen dat het niet klopt, maar omdat er nog geen andere bruikbare antwoorden zijn, noem ik het toch maar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die 6000 extra is dus wat je meer binnenkrijgt dan je met jouw lichaam en beweging verbruikt. Dus stel dat je 2000 kcal per dag verbruikt, maar een tijdje dagelijks 2500 kcal eet, je dus in 12 dagen 1 kilo aankomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is afhankelijk van je verbranding.
Er zijn zat mensen die te weinig eten op en dag en ook aan komen.
Waar onder ik zelf ook.
Ik eet veel te weinig op een dag en vaak maar 1 of 2 keer op een dag.
Ik ben wel druk bezig om hier een beter ritme en betere voeding in te krijgen.
Ik eet meestal vegetarisch dus veel ongezonde voeding krijg ik niet binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet hoeveel calorieën je ongeveer nodig hebt om je gewicht in stand te houden dan weet je dat je meer dan dat moet eten om aan te komen. Ben je eenmaal iets aangekomen dan veranderen de waarden, domweg omdat je metabolisme veranderd is en je domweg een zwaarder lichaam voort moet bewegen.

Hoeveel je precies moet eten om een kilo aan te komen is heel moeilijk te berekenen. Het hangt van vele factoren af, zoals wat je precies eet, je basaalmetabolisme, of je nog in de groei bent, je bewegingspatroon.

Stelregel is wat mij betreft altijd om in de eerste plaats op de kwaliteit te letten van wat je eet in plaats van naar de hoeveelheid calorieën. Dat is uiteindelijk veel belangrijker voor je gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding