Hoeveel aardappels zitten er eigenlijk gemiddeld in een zak chips van 225 gram?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zes aardappelen voor een klein zakje, en 36 stuks voor een grote familizak. Toegevoegd na 3 minuten: familizak = familiezak. En de maat van een familiezak blijkt 225 gram te zijn. Dus het antwoord op de vraag is 36.

Bronnen:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/e...

Ik kom toch tot een HEEL ander antwoord. Een beetje flinke aardappel weegt 50 g Er zit ook flink wat vet in die zak van 225 gram dus hooguit 200 gram aardappel per zak. Met het frituren raak je wel wat van het vocht van de aardappel kwijt dus stel dat dit de helft van het gewicht van de aardappel is. Dat maakt dat ik kom op ca 8 aardappels van 50 g , dat is nl 400 g en na frituren 200 g Toegevoegd na 4 minuten: ik moet het aantal toch iets bijstellen. Volgens onderstaande link heb je ongeveer 4 kg aardappelen nodig voor 1 kg chips Voor 225 g chips is dat dus 900 g aardappel afhankelijk van hun gewicht per stuk kun je het aantal nu uitrekenen Met "mijn aardappelen" van 50 g zijn het er dus 18

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100