Waarom veranderen ze bij cup-a-soup steeds de smaak van hun produkten?

Nu liggen er in de winkel weer nieuwe verpakkingen cup-a-soup waarop staat: "Verbeterde smaak". Waarom doen ze dat? Mensen zijn nu toch gewend aan de smaak van de soep; nu moeten ze weer wennen aan een iets andere smaak met het risico dat het door mensen ineens niet lekker wordt gevonden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het was mij ook al opgevallen. De smaak is inderdaad drastisch veranderd. Overigens is mij ook al opgevallen dat er veel e-nummer-ingrediënten (smaakversterkers) uit zijn gehaald wat de smaak wel wat natuurlijker maakt. Ik moet er wel aan wennen, maar ik blijf het lekker vinden.

Bij Cup a soup moeten ze om klanten te trekken en ze te behouden veel aan hun smaken doen Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak (valt niet over te twisten) daarom proberen ze het assortiment uit te breiden en de smaken die niet veel gekocht worden uit het assortiment te halen. Ik was vroeger gek op Appelhagelslag (een variant op de fruithagel) en ik was erg teleurgesteld toen die uit het assortiment werd gehaald. We hebben toen een brief gestuurd en kregen de uitleg dat die smaak te weinig gekocht werd en zij natuurlijk ook geld moesten blijven verdienen eraan. We hoopten dat we als troost 1 pakje zouden krijgen maar niks dan alleen een brief met een in mijn ogen slap excuus. Zo heeft iedereen natuurlijk iets wat ie wel en niet lekker vindt maar helaas is het soms zo dat anderen er anders over denken en dan wordt het product dus aangepast of uit het assortiment gehaald om zo de consument tevreden te houden alhoewel er toch helaas altijd mensen zijn die er niet blij mee zijn Wat mij betreft zou er als je geliefde merk of product uit het assortiment wordt gehaald een goed alternatief moeten komen zodat iedereen blij is (als het ware een pleister op de zere wond) Dan heb je het gelijk voor iedereen een beetje goed gemaakt en verlies je er geen klanten aan Want zeg nou zelf wat heb je eraan producten uit het assortiment te halen omdat er anders klanten weglopen terwijl je uiteindelijk toch klanten verliest omdat je geen goed alternatief geeft voor de klanten die het product wel waardeerden ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100