Waarom veranderen ze bij cup-a-soup steeds de smaak van hun produkten?

Nu liggen er in de winkel weer nieuwe verpakkingen cup-a-soup waarop staat: "Verbeterde smaak". Waarom doen ze dat? Mensen zijn nu toch gewend aan de smaak van de soep; nu moeten ze weer wennen aan een iets andere smaak met het risico dat het door mensen ineens niet lekker wordt gevonden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Tja, daar heb ik twee jaar geleden al een telefonische discussie over gevoerd met een medewerker van Unox. Ik was namelijk helemaal verslingerd aan de Spicy Tomato cup-a-soup variant. Mijn ouders hebben een pas van een groothandel, dus ik kocht altijd in het groot (verpakkingen van 20 zakjes in). Toen inderdaad een pak met "Verbeterde smaak"...
Nou, na zakje één wist ik al genoeg. Ik vond het helemaal niets. Ik heb die lui gebeld. Ja, er waren verschillende testpanels geweest en die vonden de nieuwe smaak beter. En daar kon ik het dan mee doen.

Ze waren verder heel correct en vriendelijk, ik mocht mijn verpakking via een Antwoordnummer (lees: gratis) terugsturen aan Unox en kreeg een waardebon van 10 Euro terug (is zelfs meer dan het pak soep me gekost heeft).

Nu ik er over nadenk kom ik de Spicy Tomato zelfs helemaal niet meer tegen in de schappen... Misschien was het testpanel de enige club die die soep lekkerder vond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk verhaal +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stukjes maïs... ze hebben dus weer een nieuwe verbetering? Mmmm... misschien dat ik binnenkort weer eens een (klein) pakje aanschaf om te kijken of de smaak (op de maisstukjes na dan) weer ongeveer gelijk is met vroeger...

Andere antwoorden (5)

Het was mij ook al opgevallen. De smaak is inderdaad drastisch veranderd. Overigens is mij ook al opgevallen dat er veel e-nummer-ingrediënten (smaakversterkers) uit zijn gehaald wat de smaak wel wat natuurlijker maakt.

Ik moet er wel aan wennen, maar ik blijf het lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er smaakveranderingen zijn en trends - wie had er een aantal jaren geleden gehoord van bijv. mascarpone? Als je wilt dat je produkt verkocht wordt, zal je steeds iets nieuws moeten bedenken - chips en ijsjes zijn ook van die steeds veranderende produkten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaken veranderen, en een product dat steeds met zijn tijd mee wil en wil blijven innoveren, moet ook steeds nieuwe smaken bedenken, want met elke nieuwe smaak boor je een potentiele nieuwe markt aan.

Jammer is daarbij dat soms hele lekkere smaken weer (moeten) verdwijnen terwijl je er net verknocht aan was. Maar in de regel komt er wel weer een nieuwe favoriet voor terug. Je ziet het bij koekjes, broodsoorten, soepen, chips, toetjes, sappen, eigenlijk elke categorie eten en drinken.

En daar zítten me soms een vieze smaken bij; bij die chips ! Ga vooral zo door, zou ik zeggen, dan lust ik het straks helemaal niet meer en val ik misschien nog wel eens 40 kilo af. Echt ranzige chips tegenwoordig, getver. Gelukkig is er ook nog steeds paprika en gewoon. En bolognese, maar niet die walgelijk vieze van Lays - jegh !

Bij de toetjes hebben ze me wel (Mona). Die waren vroeger echt jakkie , niks voor mij, maar tegenwoordig komen ze met hele lekkere smaken. Kwarktaart, grapefruit, stroopwafel, mmmm.

Natuurlijk loop je bij elke nieuwe smaak het risico dat het niet aanslaat. Daar zijn testpanels voor, maar ook de praktijk ; blijkt een product toch niet te lopen, dan verdwijnt het weer. Zo mis ik nog steeds de heerlijke Two-Step Canton (merk vergeten) die een paar jaar in de verkoop is geweest en nu niet meer. Of de uienringen van de HEMA, waar ik een moord voor zou doen die weer eens te eten. Hun knaloranje kaasflipjes waren ook uniek, en nu een aanfluiting. Maar als ik een overzicht moest maken van alle nieuwe producten die ik lekker vind, zou ik uren zoet kunnen zijn. Uiteindelijk toch een verbetering dus. Op een paar topproducten en smaken na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Cup a soup moeten ze om klanten te trekken en ze te behouden veel aan hun smaken doen
Iedereen heeft natuurlijk een eigen smaak (valt niet over te twisten) daarom proberen ze het assortiment uit te breiden en de smaken die niet veel gekocht worden uit het assortiment te halen.
Ik was vroeger gek op Appelhagelslag (een variant op de fruithagel) en ik was erg teleurgesteld toen die uit het assortiment werd gehaald.
We hebben toen een brief gestuurd en kregen de uitleg dat die smaak te weinig gekocht werd en zij natuurlijk ook geld moesten blijven verdienen eraan.
We hoopten dat we als troost 1 pakje zouden krijgen maar niks dan alleen een brief met een in mijn ogen slap excuus.
Zo heeft iedereen natuurlijk iets wat ie wel en niet lekker vindt maar helaas is het soms zo dat anderen er anders over denken en dan wordt het product dus aangepast of uit het assortiment gehaald om zo de consument tevreden te houden alhoewel er toch helaas altijd mensen zijn die er niet blij mee zijn
Wat mij betreft zou er als je geliefde merk of product uit het assortiment wordt gehaald een goed alternatief moeten komen zodat iedereen blij is (als het ware een pleister op de zere wond)
Dan heb je het gelijk voor iedereen een beetje goed gemaakt en verlies je er geen klanten aan
Want zeg nou zelf wat heb je eraan producten uit het assortiment te halen omdat er anders klanten weglopen terwijl je uiteindelijk toch klanten verliest omdat je geen goed alternatief geeft voor de klanten die het product wel waardeerden ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om klanten te houden en nieuwe klanten te krijgen,dor een kreet als verbeterde smaak op een pak te zetten zullen ze nieuwe klanten trekken,en oude klanten zullen deze ook willen proberen. Als er niets aan het produkt verandert zal het produkt over enkele jaren als oudbollig en ouderwets gezien worden,waardoor de verkopen teruglopen en het marktaandeel vedwijnt,zie het als een autofabrikant die moet ook elk jaar zo ongeveer met aanpassingen komen voor de modellen die hij levert,omdat hij anders klandizie verliest.