levende vlieg in de verpakking van de worstenbroodjes die ik gisteren gekocht heb, wel of niet opeten? en waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik zou het niet eten, maar gewoon terugbrengen.
In Nederland is de regel namelijk zo dat als iets in de verpakking zit wat er niet hoort en de consument (jij) is niet tevreden, dan mag je je geld terug vragen (en soms krijg je kleine vergoeding zoals extra worstenbroodjes of zoiets er bij).

Waarom niet eten ?

Een vlieg legt vaak eieren en in Nederland zijn de vliegen weliswaar niet heel gevaarlijk, maar toch geen enkel risico lopen.

Als je handen vuil zijn en je wast ze niet goed, kan in dat vuil eieren van een worm binnen zitten. Die zullen gewoon in je darm verder gaan groeien en daarna poep je ze uit (en bij een lintworm kots soms), dat is niet echt smakelijk.

Nou weet ik het er fijne niet van af, maar ik zeg niet doen, want een insect blijft een insect en bij vliegen kunnen die babys wel is in je darmen gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik ben niet zo angstig aangelegd, en zou er zeker gewoon m'n tanden inzetten.
zijn het van die broodjes die je moet oppiepen in de oven, dan zou ik er helemaal geen punt van maken.
het is het idee, maar ziek zal je er niet snel van worden.
als de vlieg nog leeft, zijn het in ieder geval superverse broodjes :)
12 jaar geleden
Ik zou het niet opeten, je weet nooit wat die vlieg heeft gedaan op jouw worstenbroodje. Je kunt beter wat geld weggooien dan een ziekte oplopen. Je kunt ook het broodje met vlieg en verpakking en al opsturen naar de Keuringsdienst van Waren. Het adres daarvan staat vast wel ergens op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klaag de fabrikant aan kun je geld voor vangen miss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van vliegen houd eet hem lekker op hij is tenminste vers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me net een paar seconden voor. +!
Je zou die vlieg gewoon op kunnen eten. Verse eiwitten!
Waarschijnlijk het enige levende voedsel wat er in de verpakking zat. Veel mensen eten tegenwoordig voornamelijk dood voedsel uit pakjes en potjes.
Misschien niet smakelijk, en ik zou hem zelf niet opeten, maar mogelijk is die vlieg wel gezonder voedsel dan de rest van de inhoud van dat pakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een vlieg gewoon opeten zonder er ziek van te worden maar gezien het feit dat maden in en van rottend vlees leven en je een worstenbroodje hebt. zou ik het lekker aan de eendjes geven!
ik mag aannemen dat er vlees in een worstenbroodje zit + maden leven van rottend vlees + maden worden vliegen = doe mij maar een boterham met kaas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet opeten. Die vlieg legt eitjes op je broodje en je wordt er ziek van als je die opeet. Zoals er eerder is gezegd, kan je beter wat geld weggooien dan ziek worden.