Ik heb een Domo vacuummachine om voedsel vacuum te verpakken en zo langer te bewaren. Maar ik kan niet om het even welke zakjes gebruiken.

Ik kan enkel maar de bijgeleverde zakjes (duur) gebruiken om volledig vacuum te trekken. Andere soorten van zakjes willen niet lukken om vacuum te trekken. Het dichtsealen is daar geen probleem mee dus enkel het luchtledig maken wil niet lukken. Weet er iemand een trukje om dit toch te omzeilen? Een soort van "vals plooitje" in het zakje doen lukt soms maar dan trekt de machine wel vacuum maar wil dan niet sealen. Dan moet de machine eventjes openen, het zakjes een beetje opschuiven en dan lukt sealen wel. Maar daardoor komt er dan terug zuurstof in. Heeft hier soms iemand een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Misschien heb je hier iets aan:

Heb er één van domo, met gewone diepvrieszakjes lukt het mij niet, maar met de folie en speciale zakjes wel (zakjes koop in in de Makro, is goekoper dan de rollen met folie). Je moet goed kijken dat de lucht er wel uit kan. Als je de zakrandjes mooi op elkaar legt en aandrukt gaat het niet lukken. Anders gaat het toestel lassen nog voor het vacuüm gezogen heeft.
Wat de lasnaad betreft, ik doe altijd een dubbele lasnaad en heb dan geen problemen. Bij een enkele lasnaad (bvb met vlees) het je soms wat vocht dat bij het vacuüm zuigen er tussen kruipt, en is op die plaatsen dat je een "lek" hebt en er terug lucht in het zakje komt.