Hoe kun je het best een rookgeur/smaak te verdoezelen?

En niet komen met: stoppen. Dit zit er toch niet in

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.9K
Kimath
12 jaar geleden
Probeer je te verbergen voor iemand dat je rookt? Erg lastig hoor, die stank ruik je bijna altijd.
Wat wel helpt, is in de ochtend stoppen met roken, dan douchen en schone kleren aan, en dan gelijk weg uit je huis op bezoek naar die persoon. Zo ruik je het zo goed als niet meer.
Kimath
12 jaar geleden
Stoppen is trouwens altijd een optie ;)
Kwestie van wilskracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En gele tanden... brrr

Antwoorden (4)

Wat het beste werkt is even uitwaaien, dus als je bijvoorbeeld een afspraak hebt met iemand die niet mag weten dat je rookt, moet je voor de afspraak minimaal een uur niet roken.
Verder helpen sterke mintsnoepjes en ook je handen wassen met zeep, je vingers stinken vaak ook erg naar rook.

Daarnaast kan je een beetje parfum spuiten, maar niet teveel want dit valt op.

Denk eraan dat de rook ook in je haren gaat zitten, als je lang haar hebt gooi deze lekker los na het roken en wapper ermee.

Hou er rekening mee dat jijzelf niet meer ruikt dat je naar rook stinkt na het roken, je kan het beste aan een niet roker vragen of hij/zij iets ruikt aan je.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon met pepermuntjes, luchtverfrisser......maar de geur komt er later terug door hoor.
Het is tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een afspraak hebt met een niet roker, en je omhelst diegene bijvoorbeeld, dan ben je het haasje. Ik ruik het als niet roker namelijk ALTIJD. Of iemand nu in een wolk parfum loopt en kauwgom eet of op een meter afstand staat. Als je een afspraak hebt met een roker,dan herkent hij het hoe je hebt geprobeerd de lucht te verdoezelen. Dus eigenlijk is het van belang in wat voor straal je bij iemand in de buurt gaat komen. 2 Meter is nog wel te overzien. Het fenomeen "roken" is mij tot op heden altijd volledig onduidelijk geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen. Als je rookt, doe het dan buiten, zodat de rook niet in je kleren en je haren trekt. Als dat wel het geval is dan kun je die geur voor een niet-roker nooit helemaal verdoezelen, tenzij je zijn reukvermogen uit weet te schakelen. Dat geldt ook voor je mond. Je kunt je tanden poetsen, gorgelen met mondwater en een spray gebruiken maar op de een of andere manier blijft er altijd wel iets van die rooklucht hangen.

Tenslotte kan iedereen stoppen met roken. Maar ja, juist de verslaving laat je denken dat het je toch nooit zal lukken, tot vreugde van de tabaksindustrie. Ik weet heel goed waar ik het over heb. Ooit vond ik zware shag namelijk erg lekker.