Heb je veel minder calorieën nodig als je klein bent?

Ik ben een vrouw van 1.52 m (47 kg) en vroeg me af of ik dan ook echt veel minder calorieën nodig heb als een vrouw van bijvoorbeeld 1.75. Of scheelt dit niet veel? Je lichaam moet immers nog steeds alles op gang kunnen houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dat maakt amper uit. Alle mensen hebben dezelfde organen en spieren die energie nodig hebben. Een kleine sportieve vrouw heeft meer energie nodig dan een lange vrouw die heel de dag op kantoor zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschil is te verwaarlozen, wel is je lengte een essentieel onderdeel van je BMI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet de lengte, maar het gewicht is van belang. Als je 47 kilo weegt, verbruik je veel minder energie bij lichaamsbeweging dan iemand van bijvoorbeeld 100 kilo.
Stel je voor dat jij de hele dag een rugzak met 50 kilo moet meedragen. Dat kost de nodige energie. Veel diëten bereken de dagelijkse behoefte aan energie aan de hand van verschillende factoren, waaronder lichaamsgewicht. Zware mensen verbruiken meer energie en beginnen daarom ook met meer calorieën aan een dieet.
bamibal