Ben je alcoholist als je 2 glazen wijn per dag drinkt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"Het is moeilijk om aan te geven wanneer iemand precies een alcoholist genoemd kan worden.Je kunt niet precies een aantal glazen alcohol als grens aangeven. Uit de praktijk weten we dat mensen met een ernstig alcoholprobleem meestal meer dan gemiddeld 6 à 7 glazen per dag drinken. Het maakt daarbij niet uit wat je drinkt, omdat de glazen zijn aangepast aan de sterkte van de drank."

Bronnen:
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qe...

Het is moeilijk om aan te geven wanneer iemand precies een alcoholist genoemd kan worden.Je kunt niet precies een aantal glazen alcohol als grens aangeven. Uit de praktijk is bekend dat mensen met een ernstig alcoholprobleem meestal meer dan gemiddeld 6 à 7 glazen per dag drinken. Het heeft verder vooral te maken met de lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid van alcohol. Ik voeg een link toe waar nog wat meer info staat die wellicht een antwoord geeft op je vraag.

Bronnen:
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=qe...

Een alcoholist ben je als je in je eentje dronken wordt.

Oei dan ben ik het ook! Toch denk ik niet dat het zo is, want ik vergeet het ook wel eens een keer en dat zal niet gebeuren als je verslaaft zou zijn. Ik vind trouwens het tweede glaasje nooit zo lekker als het eerste. Maar als ik een feestje heb, dan worden het er meer, en blijven ze smaken. Zelf denk ik als je verslaaft zou zijn, dat het niet eens lekker is, het gaat dan niet meer om de smaak maak om de alcohol en de gewoonte. Je heb dan onbewust een behoefte aan alcohol en de handeling zelf, smaak speelt dan geen rol meer. Denk ik ,want ik ben het niet!

Je bent alcoholist als je niet zonder de drank kunt. Daarbij maakt het niet uit hoeveel je drinkt. Zo is iemand die af en toe doorzakt met een flink aantal grazen geen alcoholist maar iemand die elke dag 1 glas moet hebben dat wel. Toegevoegd na 2 minuten: Dus als je elke dag 2 glazen drinkt maar wel zonder moeite een dag over kan slaan is er niets aan de hand. Kan je niet zonder die 2 glazen zou ik toch eens na gaan denken.

Het ligt er aan hoe groot die glazen zijn...

ahhaha mijn vader en moeder drinken samen 1 tot 2 flessen rode wijn per avond. als we op visite zijn en iemand vraagt aan mijn moeder wat ze wil drinken zeggen wij altijd '' doe onze alcoholist maar een infuusje wijn'' maar nee ik denk niet dat ze echt alcoholist is.

Wanneer iemand twijfelt aan zijn drank gebruik en wil weten of hij er buiten kan kun je dat testen door 2 maanden niet te drinken.2 glazen per dag kan zijn dat je geen alcohollist ben maar misschien wel van alcohol afhankelijk ben.Meer hierover kijk eens op deze link. http://www.degroteverdoving.nl/ of deze www.dehelderheid.nl

Nee hoor, dan ben je een sociale drinker. Maar je behoort dan wel tot de risico groep. Toegevoegd na 1 minuut: En als je een maar dagen helemaal zonder kan, is er echt niets aan de hand.

Je bent in mijn visie alcoholist als je niet meer zonder die 2 glazen wijn per dag kan...

Natuurlijk niet. Is gewoon lekker en gezond. Je kunt wel overal een probleem van maken. Geniet er maar van.

Als je een auto bestuurt, ben je een automobilist. Ja, toch? Dus: als je alcohol drinkt, ben je een alcoholist. Simpel.

Nee, maar als je denkt dat alcohol je problemen draaglijk maakt wel.

je bent alcoholist als het gebruik van alcohol je normale functioneren in de weg staat.Dus dat je zonder alcohol niet normaal meer functineren kan,en dat meestal zelf nog niet eens in de gaten hebt.

Volgens mij ben je alcoholist als je 's morgens als je opstaat als eerste een fles bier of wijn o.i.d pakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100