"Het is moeilijk om aan te geven wanneer iemand precies een alcoholist genoemd kan worden.Je kunt niet precies een aantal glazen alcohol als grens aangeven. Uit de praktijk weten we dat mensen met een ernstig alcoholprobleem meestal meer dan gemiddeld 6 à 7 glazen per dag drinken. Het maakt daarbij niet uit wat je drinkt, omdat de glazen zijn aangepast aan de sterkte van de drank."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol... proost :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, maar niet teveel he! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard met mate :D

Andere antwoorden (14)

Het is moeilijk om aan te geven wanneer iemand precies een alcoholist genoemd kan worden.Je kunt niet precies een aantal glazen alcohol als grens aangeven. Uit de praktijk is bekend dat mensen met een ernstig alcoholprobleem meestal meer dan gemiddeld 6 à 7 glazen per dag drinken.

Het heeft verder vooral te maken met de lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid van alcohol. Ik voeg een link toe waar nog wat meer info staat die wellicht een antwoord geeft op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een alcoholist ben je als je in je eentje dronken wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je de laatste tijd nog wel eens in een kroeg geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je eens doen, dan verandert je antwoord zeker ;)
Oei dan ben ik het ook!
Toch denk ik niet dat het zo is, want ik vergeet het ook wel eens een keer en dat zal niet gebeuren als je verslaaft zou zijn.
Ik vind trouwens het tweede glaasje nooit zo lekker als het eerste.
Maar als ik een feestje heb, dan worden het er meer, en blijven ze smaken.
Zelf denk ik als je verslaaft zou zijn, dat het niet eens lekker is, het gaat dan niet meer om de smaak maak om de alcohol en de gewoonte.
Je heb dan onbewust een behoefte aan alcohol en de handeling zelf, smaak speelt dan geen rol meer.
Denk ik ,want ik ben het niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt voor de volle 100% wat je zegt..... +1
Je bent alcoholist als je niet zonder de drank kunt. Daarbij maakt het niet uit hoeveel je drinkt.
Zo is iemand die af en toe doorzakt met een flink aantal grazen geen alcoholist maar iemand die elke dag 1 glas moet hebben dat wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus als je elke dag 2 glazen drinkt maar wel zonder moeite een dag over kan slaan is er niets aan de hand. Kan je niet zonder die 2 glazen zou ik toch eens na gaan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan hoe groot die glazen zijn...
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha dat maakt inderdaad veel uit denk ik!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook overdrijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat bijna een hele fles in!!!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk!
ahhaha mijn vader en moeder drinken samen 1 tot 2 flessen rode wijn per avond. als we op visite zijn en iemand vraagt aan mijn moeder wat ze wil drinken zeggen wij altijd '' doe onze alcoholist maar een infuusje wijn''

maar nee ik denk niet dat ze echt alcoholist is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer iemand twijfelt aan zijn drank gebruik en wil weten of hij er buiten kan kun je dat testen door 2 maanden niet te drinken.2 glazen per dag kan zijn dat je geen alcohollist ben maar misschien wel van alcohol afhankelijk ben.Meer hierover kijk eens op deze link.
http://www.degroteverdoving.nl/

of deze www.dehelderheid.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dan ben je een sociale drinker. Maar je behoort dan wel tot de risico groep.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je een maar dagen helemaal zonder kan, is er echt niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent in mijn visie alcoholist als je niet meer zonder die 2 glazen wijn per dag kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet. Is gewoon lekker en gezond. Je kunt wel overal een probleem van maken. Geniet er maar van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een auto bestuurt, ben je een automobilist.
Ja, toch?

Dus: als je alcohol drinkt, ben je een alcoholist.

Simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en als je een viool speelt, ben je een violist..... -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 en voor de reactie van Italklaas een+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch weten jullie, diep in jullie hart, dat ik wel een BEETJE gelijk heb! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je zit er echt naast (volgens mij), met alle respect. Ik drink ook iedere dag 2 biertjes en een borreltje bij de koffie. Maar daarom ben ik geen alcoholist. Ik zou best zonder kunnen, maar dat wil ik niet, omdat ik het gewoon lekker vind.
Maar je zult mij niet in de auto zien als ik dat gedronken heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je bent natuurlijk geen alcoholist, als je er bijv. 2 per dag drinkt. Veel mensen zien je als alcoholist, als je de hele dag door drinkt, je niet meer weet wat je doet en jezelf verwaarloost. Maar omdat je alcohol gebruikt, ben je in de letterlijke zin van het woord een alcoholist, dus als je het als zelfstandig naamwoord ziet. Dan klopt het weer wel. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde, het kwam alleen niet goed over, vrees ik. Dat je niet rijdt, wanneer je hebt gedronken, kan ik alleen maar toejuichen. (Hoewel je natuurlijk niet dronken hoeft te zijn, om iemand aan te rijden.)
Nee, maar als je denkt dat alcohol je problemen draaglijk maakt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent alcoholist als het gebruik van alcohol je normale functioneren in de weg staat.Dus dat je zonder alcohol niet normaal meer functineren kan,en dat meestal zelf nog niet eens in de gaten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ben je alcoholist als je 's morgens als je opstaat als eerste een fles bier of wijn o.i.d pakt.