Eten probleem

Ik heb een probleem met eten. Ik heb enorme moeite met dingen opeten(behalve snoep) hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Laatst gingen we uit eten en 3 van de 4 gerechten liet ik staan. Ik schaamde me kapot!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Eet alleen dingen die je lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer meer dingen te proeven, dan zit er misschien iets tussen wat je heel lekker vindt, of probeer dingen voor erbij zoals een sausje ofzo.
blijkbaar is de smaak erg belangrijk voor je, of je hebt een eenzijdig ontwikkelde smaak.

In beide gevallen is de oplossing om zelf te gaan koken, en daar ook voldoende tijd voor te gaan nemen. Ga koken op een manier die je nu lekker vindt (ook al gooi je overal een liter ketchup op, maakt niet uit). En ga dan proberen langzamerhand de verschillende smaken te ontdekken van allerlei ingredienten, ga je maaltijden langzamerhand omzetten naar nieuwe smaken die je geheid zult gaan ontdekken en lekker zult gaan vinden.
itsme
13 jaar geleden
Hey, dit komt me bekend voor... Soms heb ik dit ook als ik in situaties kom met de gene waar ik me niet zo op me gemak voel kan ik inderdaad ook niet heel veel eten maar wel een soep drinken.. Probeer naast je maaltijd wijn te drinken, dat trekt de zenuwen weg & heb je ook meer trek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey imhappy,

Dit probleem heb ik ook gehad, mag ik vragen hoe oud je bent?
Lust je het product gewoon echt niet en ervan moet kokhalzen, of heb je bij sommig eten een 'vieze' gedachte waardoor je het niet wilt opeten?

Ikzelf ben naar een diëtist geweest en heb met haar een heel plan opgesteld, ook naarmate ik ouder werd veranderde mijn smaken en ging ik meer eten.
Standaard gerechten als spaghetti en tosties die ik vroeger niet lustte, lust ik hierdoor nu wel.
Zelf gaan koken helpt ook erg veel, dan weet je precies wat je lekker vindt en wat niet.

Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het idee dat je geen 'normaal' eten lust is niet goed. Ik denk dat je in jezelf moet denken dat groente snoep is.

Maar ga niet stoppen met snoep eten. Het is goed voor je hart, hersenen, humeur, de lijn en goed tegen rimpels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aleen maar snoep eten en niks anders kopen dan je niet lust dan uiteindelijk heb je geen trek in snoep en eet je het andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dingen thuis proeven en als je het niet lekker vindt
Moet je vragen of ze dat hebben!
En restaurant eten proeven van je vader of moeder.
En de volgende keer dat pakken :I
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook, ik kan snoep niet laten staan, maar als ik dan naar mijn avondeten kijk...Mischien komt het doordat je snoept voor het avondeten.Dan kan je geen trek meer hebben.Of als je iets heel vaak eet, dit kan ook met iets lekkers gebeuren.Ga in een restaurant ook nooit eten proberen, dit kan zwaar tegenvallen, en dan heb je niet lekker gegeten voor (soms) een erg hoge prijs.