Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aanbevolen briquetten

Ik ben op zoek naar briquetten voor mijn "Dutch Oven". Kan iemand mij advies geven over de juiste briquetten?

Waar te koop, brandduur en kostprijs zin zaken van belang.

Bijkomende vraag: wat is het verschil tussen briquetten en eierkolen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
965

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Briketten zijn geperste houtskool en eierkolen geperste steenkool. Ik gebruik zelf graag de grote, nagenoeg ronde brokken geperste houtskool, waarvoor je geen aanmaakblokjes of vloeistof nodig hebt. Cobb levert ze (Cobllestones) omdat ze prachtig in het vuurkorfje van de Cobb passen maar ook onder de Dutch Oven werken ze prima. Verschillende tuincentra en de Action verkopen ze onder een ander merk en veel goedkoper.

Overigens heb ik voor het eerste gebruik mijn Dutch Oven van binnen en van buiten met kokosolie ingesmeerd en dat in laten branden in de oven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het BBQforum heeft een aantal briketten getest. De cocos briketten kwamen hier het beste uit de bus. Lekker lang branden, milieuvriendelijker en goed heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding