waarom is een ei wit

Toegevoegd na 4 minuten:
of bruin en niet rood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gisteren eieren in alle kleuren gezien in de supermarkt.
rood, groen, blauw, paars... heel gek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn niet altijd wit. Onze eieren zijn ook bruin.

Antwoorden (3)

een kip kan niet die kleuren produceren om de schaal rood (of blauw of groen) te maken. Het blijft beperkt tot wit (pure kalk kleur) tot bruin welke de natuurlijk aanwezige kleuren zijn tijdens de eivorming.
itsme
12 jaar geleden
Er zijn eieren in de meest verschillende kleuren en schutkleuren.
Ook het binnenste van een ei kan een andere kleur hebben dan wat wij gewend zijn.
Bedenk dat de vraag om een ei ging, en dat we niet uitgaan van een kippen-ei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt aan de kleur van de oorlel van kippen zien wat voor kleur eieren ze leggen. Witte lel is witte eieren, bruin, blauw of andere kleur geeft bruine eieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag: waarom is een ei wit?
jouw antwoord: je kan aan de kleur van de oorlel zien wat voor kleur ei het wordt. volgende vraag: hoe laat is het?
jouw antwoord: je kan aan de wijzers van een klok zien of hij digitaal is of niet. misschien handiger om in het vervolg gewoon antwoord te geven op de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Banan, sommige mensen vinden het leuk om extra info te krijgen. Get a life