Als je iets slechts hebt gegeten en je krijgt voedselvergiftiging, binnen welke tijd kun je dit merken?

Kan dat pas uren erna?
Heb namelijk eens gehoort dat het binnen een uur na inname van het voedsel merkbaar moet Zijn, anders is dit geen voedselvergiftiging. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Jazeker kan dat pas uren na het eten. En dat hangt dan o.a. weer af van hoe snel iemands spijsvertering werkt.
En wat voor voedselvergiftiging of voedselinfectie het betreft.

Vaak ontstaan de verschijnselen bij een vergiftiging binnen 8-24 uur. Krampende pijnen, diarree, misselijkheid en braken komen bijna altijd voor. Gelukkig verdwijnen de klachten meestal uit zichzelf binnen vrij korte tijd. Soms voel je je nog een aantal dagen slap na een voedselvergiftiging.

Typische symptomen van voedselvergiftiging zijn misselijkheid, braken, buikkrampen en diarree die plotseling opkomt, dat wil zeggen binnen 48 uur na het nuttigen van besmet voedsel of drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De symptomen van voedselvergiftiging kunnen tot vier dagen! na het eten van bedorven voedsel verschijnen. Meestal echter doen de klachten zich binnen 24 uur al voor.