Hoe lang kun je roomboter buiten de koelkast bewaren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Moet het zelf dagelijks eten aangezien ik moet aankomen ipv afvallen. Je kunt het inderdaad ongeveer 2 weken bewaren. Maar wil je het lekker houden zou ik het niet langer dan een ruime week doen. Wat ik nu doe is delen door 2. Andere stuk in de vriezer en dan eruit halen wanneer je het nodig hebt. Dan blijft het lkr. succes...

Uit eigen ervaring een week of 2! Er is nu trouwens ook vanuit de koelkast smeerbare boter, geloof blue band melange ofzo!

ik bewaar de boter in de koelkast, en ik snij er steeds een stuk voor een week van af voor in het vlootje wat gewoon in mijn keukenkastje staat. acht dagen is ook geen punt.

Ongeveer een week bij een niet al te hoge kamertemperatuur maar langer dan een week gaat een pakje hier niet mee. Alleen bij erg zomers weer bewaren wij de botervloot in de koelkast.

Bij normale kamertemperatuur 2 weken wel, en boter zal ook niet van de een-op-de-andere dag bederven. Het gaat langzaam, en je ruikt dat de kwaliteit minder wordt. Ook lijkt het of de kleur steeds geler wordt naarmate de boter ouder wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100