wat is gezonder kipnuggets frituren of bakken in de pan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de actifry eens !!! Super lekke en gezond.. En makkelijk !!! Wij hebben hem nu denk 2 jaar en gebruiken hem bijna dagelijks :D http://www.tefalgezondenlekker.nl/producten_actifry.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom doe je ze niet 30 seconde in de frituurpan en vervolgens in de oven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de mens is het eten van een met een dikke krokantlaag voorziene vleespudding van machinaal van kippenbotten afgeschraapte vleesresten niet gezond omdat dat laagje erg veel vet opslorpt. Daarom zou ook het eten van verstopt en ingepakt vlees (schnitzel) moeten worden ontraden.
Conclusie: Gezond is het niet voor de consument, wel voor de portemonnee van producenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus hajete, als ik je die kon geven..

Het beste antwoord

Frituren is gezonder (mits je verse olie gebruikt). Het bakken in een pan duurt langer en gebeurt vaak op lagere temperatuur, waardoor de nuggets meer vet opnemen. Bij frituren nemen de nuggets minder vet op.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan je nuggets ook in de pan bakken en goed zijn zoals in een vorig antwoord is de temperatuur belangrijk .
de hitte van de bakvloeistof is van belang als je onder de 140 graden werkt heeft het de eigenschap dat de nuggets gaan absorberen .
dus het kan in frietvet heet en kort . het kan in de pan maar dan zou ik ze wel eerst laten ontdooien anders heb je teveel afkoeling . ook niet je vraag maar draai er eens een lapje dun spek of ham rond hmm kei lekker