Creatieve suggesties, tips en ideeen graag over eten op kinderfeestje.

Zaterdag vieren wij de 1e verjaardag van ons zoontje en hebben een prachtige taart laten maken. We vieren het van 1 tot 4 en ik vraag me af: wat is gebruikelijk om buiten de taart nog op tafel te zetten? De taart was behoorlijk prijzig en naar mijn idee gaat 't qua eten vooral om de taart (zingen, kaarsje, aansnijden.....) Wil ook zeker niet te veel kopen en op tafel zetten, het is toch een kinderfeestje van 3 uurtjes. Wie kan mij vertellen wat ik de visite buiten de taart kan voorschotelen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Tips staan hierboven al genoeg, maar als je die allemaal volgt, kom je nog om in de hapjes.
Ben wijs en haal wat gezonde knabbeldingen in huis. Waarschijnlijk komen er meer mensen met kleine kinderen en je weet zelf hoe moeilijk jonge ouders over ongezonde voeding kunnen doen. Dus komkommerplakjes, worteltjes, rozijntjes, gewone Hollandse kaasblokjes. Zet niet teveel tegelijk op tafel: bijvullen kan altijd en als het niet gegeten wordt laat je het in de koelkast staan tot je het een keer zelf wilt gebruiken.

Eventueel haal je nog wat andere dingen in huis die de nog een tijdje kunt bewaren, zoals zoutjes of crackers.
Tijdens het feest zie je wel of er nog iets op tafel gezet moet worden, of je vraagt gewoon aan de visite of ze nog iets willen. Willen ze niets, dan is het ook goed. De spullen die je hebt gekocht (niet te veel!) liggen in de voorraadkast niet in de weg en gaan in de toekomst wel een keer op bij een andere gelegenheid.

Koop geen pinda's of olijven met pit of zo. Voordat je het weet steek een baby of peutertje zo'n ding in de mond en verslikt zich er in. Zo zou ik chocola ook niet doen: niet goed voor die kleintjes als ze dat stiekem naar binnen werken. Een chipje is ook niet zo geweldig, maar dat is zo zout of pittig dat het kind het na een klein hapje waarschijnlijk niet verder opeet.

Veel succes zaterdag en o ja: gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je tips ter harte genomen. Het was een groot succes. Erg gezellig. Dankjewel!!

Andere antwoorden (4)

kaas, worst e.d. chips en nootjes. denk dat dat wel genoeg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zet ik meestal (afhankelijk van het aantal mensen dat komt) op 3 verschillende plaatsen tappa schoteltjes (gewone plastic schaaltjes zijn ook top!) neer en vul deze met hartigheden als; worst, olijfjes, chips, borrelnootjes e.d. Ik koop al het extra's, naast de taart, bij de Liddl. Echt, dan kan je het zo duur (en gemakkelijk) maken als je zelf wilt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komen er ook veel kinderen?
Plakjes komkommer (met tzatziki om te dippen, heerlijk!)
Stukjes wortel
Lekker Hollands, blokjes kaas met mosterd (of balsamico-azijn, of op een prikkertje met augurk)
Ik heb verder altijd een hoop stokbroden in huis. Verschillende dingetjes voor erop, zoals garnalen, kip-kerrie, kruidenboter) Dat kun je lekker in één keer op tafel zetten, en dan kan iedereen lekker pakken waar hij/zij zin in heeft.
Als je zin hebt om zelf crea-bea aan de slag te gaan, raad ik de je site van Albert Heijn aan. Daar kun je bij de receptenzoeker heel specifiek zoeken, en ook voor een bepaald aantal gasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt allemaal goed (daarom ook een +) maar ik vind het wel erg veel als je dat allemaal zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook meer bedoeld als losse tips, ik weet natuurlijk niet wat de vraagsteller lekker vindt;)
-Kleine zakjes chips, goedkoop en lekker (Aldi).
-Schaal met blokjes kaas.
-Schaal met (zelfgemaakte) mini gehaktballetjes en dipsaus (curry bijv.)
- En een schaal met komkommerschijfjes en snoeptomaatjes