Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

voedseloverschot

wat gebeurt er elke dag met voedsel wat over de datum is?
brood vlees
zuivelproducten
broodjes
etc etc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel voedsel, taarten, brood, koek, snoep e.d. wordt ook aan fabrieken verkocht of gegeven die er varkensvoer van maken. De varkens krijgen zo onze restjes te eten.
Vlees zal denk ik weggegooid worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dit gaat naar de voedselbank of dit word tot compost gemaakt om als voedingsbodem voor nieuw voedsel te dienen.

maar meestal word eten een dag voordat de datum verstrijkt ook met 50% - 90% korting verkocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik benieuwd waar voedsel van 50-90% afgeprijsd wordt, bij Appie gaat er 35% af, en dan nog op de laatste verkoopdag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusmarkt, zaterdagavond laatste openingsuur. appie doet inderdaad niet aan dat soort dingen.
toen bij mij in het dorp de stroom een keer uitvoel kon je bij de plusmarkt na 2 uur gratis ijs halen terwijl de appie alles gewoon liet smelten vanwege de verzekering (bewijs dat stroom uitviel en aantal ijs dat daardoor is gesmolten)
Veel producten die over de datum zijn, of die afgekeurd worden in de fabriek, worden tot varkensvoer verwerkt.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
bij ons word het vaak ook gewoon weggegooid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding